Simpsonit > Jaksot – yleinen keskustelu

Simpsonien nykytaso

<< < (15/44) > >>

HOMЯ:
Vaikka mielestäni sarja on jatkanut syöksykierrettään jo useamman vuoden, voin perustella yhden näkemyksen nyky Simpsonien "aikuismaisuudesta."
Pikkusiskoni ja hänen kaverinsa rakastavat nyt Simpsoneita ja edustavat näin ollen uutta sukupolvea joka aloitti sarjan katsomisen uusimmista 17-20 kauden jaksoista. He eivät siis voi verrata aikaisempia kausia ja jopa nähtyään 10 kauden jaksoja tuli tämmöistä palautetta kuin: Hahmot ovat oudon näköisiä, ne kuulostavatkin hassuilta, keitä noi vierailevat tähdet ovat? Ja ihan ensimmäisistä pätkistä sekä 1-2 kaudesta niinkin hurjia kuin: Hyi, ne ovat tosi rumia, ihan liskon näköisiä, miksi ne heiluvat ja venyvät kokoajan ja oliko Homerilla eri näyttelijä? Tietenkään tämä ei kerro kaikkea vaan ikäkin vaikuttaa asiaan. Nähdessään Simpsonit elokuvan sisko nauraa räkätti Homerille joka teloi itseään kuulalla. Itse nauroin ääneen vitsille jossa Homer valitsee rakettirepun sijasta superliiman. Pikkusiskoni siis väittää nykyisiä jaksoja aikuisemmiksi koska osa vitseistä on niin vaikeasti ymmärrettäviä. Toisaalta hän ei ymmärtänyt monia aikaisempien kausienkaan vitsejä mutta koska hän nauraa enemmän nykyisille jaksoille ne ovat hänestä aikuismaisempia ::)  :) No näin ehkä osa sitten ajattelee, vaikka en teoriaa totta puhuen oikein ymmärrä.
Huoh. lapsen teräksinen logiikka..

Lambo:
Sanon tämän vastauksen nyt aivan uusimman kauden jaksojen perusteella, joka on tehty ylipäätänsä. Itselleni on jäänyt uusimman jakson jälkeen sellainen yleiskäsitys, että Simpsonit ovat muuttuneet aiemmasta ainakin hahmojen käyttäytymisen kautta. Yhtenä "tyhmänä" esimerkkinä mainittakoon vaikka sen, että Homer käyttää alkoholia nykyään vähemmän (ainakin minusta), kuin joskus aikaisempien kausien jaksoissa eikä se ole enää niin suuressa valossa sarjassa mukana. Lisäksi Homerin ja Margen rakkauselämää on "paranneltu", sillä heistä on enemmän tehty kuin vastarakastuneita ja suhdetta on syvennetty asteella enemmän. He tulevat paremmin toimeen ja ainakin enemmän romantiikkaa on ollut esillä - ja se ei varmasti nosta suosiota nuorempien katsojien silmissä, romantiikka siis.

Vieraat ovat monesti meille tuntemattomampia, koska ne ovat amerikkalaisten omia julkkiksia, joihin me emme välttämättä täällä ole niinkään edes kiinnittäneet huomiota tai kuulleet suuremmin. Omasta mielestäni liika vieraat syövät sarjan ideaa turhankin paljon, mutta silti niillä vain jaksetaan edelleen leikkiä paljon. Idea kärsii varsinkin silloin kun vieraan nimi ei itselleni sano mitään ilman googlen auttavaa kättä.

Ja tähän väliin ainakin muistan vielä laittaneeni merkille myös opettavaisuuden, jota on näkynyt tavanomaista enemmän Simpsoneissa aikaisempaan verrattuna. Tällä siis tarkoitan sitä, että monesti jaksojen lopussa viimeistään vihjaistaan jonkinlaisella kommentilla tai pätkällä oikean ja väärän erottamista, jota jakso on saattanut käsitellä enemmän tai vähemmän näkyvästi.

Nämä seikat ainakin itse koen jotenkin sellaiseksi, jotka tekevät sarjasta ehkä enemmän vakavamielisemmän - aikuismaisemman television maailmassa. Vähän kuin teini-iästä ylitsemeno.

Hassua kyllä, mutta itse voisin sanoa jopa pitäneeni uusista jaksoista. En tiedä johtuuko uutuuden viehätyksen luomasta tunteesta vai juuri siitä, että en halua tuomita sarjaa josta niin kovin pidän ankaralla kädellä vaan nauttia siitä mitä on tarjolla. Ainakin voin sanoa, että niissä uusissa kausissa on omia helmiä mukana mudan seassa, sillä kaikkia en voi edes itse ylistää parhaimmistoon lähellekkään.

HOMЯ:

--- Lainaus käyttäjältä: Lambo - 13.07.10 - 23:30 ---Hassua kyllä, mutta itse voisin sanoa jopa pitäneeni uusista jaksoista. En tiedä johtuuko uutuuden viehätyksen luomasta tunteesta vai juuri siitä, että en halua tuomita sarjaa josta niin kovin pidän ankaralla kädellä vaan nauttia siitä mitä on tarjolla. Ainakin voin sanoa, että niissä uusissa kausissa on omia helmiä mukana mudan seassa, sillä kaikkia en voi edes itse ylistää parhaimmistoon lähellekkään.

--- Lainaus päättyy ---

Okei olen tainnut pommittaa viestejäni tänne turhankin tiuhaan tahtiin mutta minkä sille mahtaa kun aihe on näin mielenkiintoinen. :)
Tuossa kommentissa oli paljon totta sillä vaikka melkein inhoan nykyisiä jaksoja kieltäydyn pakostakin olla katsomatta niitä. Itse pidin jaksosta jossa Lisa hakeutuu nunnaksi vaikka joku taas piti sitä huonoimpana. Mutta vierailevista tähdistä vielä sen verran että ennen tähdet olivat tottakai sen ajan julkkiksia tai vanhoja näyttelijöitä joten tietenkin nykyiset tähdet ovat tutumpia vaikkemme jenkeissä asu. Ja tietenkin uusia jaksoja on helppo tuomita ankarasti koska vertaamme niitä jaksoihin joista aikoinaan innostuimme.

alappi:
Taidan olla ainut täällä foorumilla, jonka mielestä vanhojen jaksojen piirrostyyli on parempi. Uusimmissa se on mielestäni liian hienoa. Lisäksi tietokoneväritys on paljon rumempaa kuin vanhempi mikälie-väritys.

Mikko:

--- Lainaus käyttäjältä: alappi - 19.07.10 - 18:54 ---Taidan olla ainut täällä foorumilla, jonka mielestä vanhojen jaksojen piirrostyyli on parempi. Uusimmissa se on mielestäni liian hienoa. Lisäksi tietokoneväritys on paljon rumempaa kuin vanhempi mikälie-väritys.

--- Lainaus päättyy ---

Et ole ainoa. Ainakin Simpsoneita pitkään katsoneelle se vanha, oikeasti piirretyn näköinen tyyli on ainoa oikea. Onhan se laajoissa kuvissa ja paljon liikkuvia juttuja sisältävissä kohtauksissa tosi karun näköistä, mutta joku hoodee ei silti voisi vähempää kiinnostaa. Efekti on vähän sama kuin jonkun vanhasta rokkiklassikosta tehdyn klubiversion kanssa: tekisi mieli kuristaa vastuussa olevat. Ja varsinkin jos se animaation kiillottamiseen käytetty voimavara on pois siitä, että keskityttäisiin juoneen, niin aika pahasti mennään metsään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta