Buzz cola kyllä olis kiva, kun osa faneista on alaikäisiä, minä myös. Sain tyhjän duff-pullon synttärilahjaksi Hienosti koristaa hyllyäni.
Lainaus käyttäjältä: Monorail - 17.07.11 - 00:44Buzz cola kyllä olis kiva, kun osa faneista on alaikäisiä, minä myös. Sain tyhjän duff-pullon synttärilahjaksi Hienosti koristaa hyllyäni.Oikeastaan on aika ihme, ettei yksikään firma ole tehnyt Buzz Colasta samanlaista piraattiversiota kuin Duffista. Jotain viiden pennin colaa hienoon Buzz-tölkkiin ja faneilta rahat pois. Toisaalta Buzz Cola on Foxin rekisteröimä tavaramerkki toisin kuin Duff Beer, mutta mitäpä se jotain meksikolaista lafkaa kiinnostaisi
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.07.11 - 10:19Lainaus käyttäjältä: Monorail - 17.07.11 - 00:44Buzz cola kyllä olis kiva, kun osa faneista on alaikäisiä, minä myös. Sain tyhjän duff-pullon synttärilahjaksi Hienosti koristaa hyllyäni.Oikeastaan on aika ihme, ettei yksikään firma ole tehnyt Buzz Colasta samanlaista piraattiversiota kuin Duffista. Jotain viiden pennin colaa hienoon Buzz-tölkkiin ja faneilta rahat pois. Toisaalta Buzz Cola on Foxin rekisteröimä tavaramerkki toisin kuin Duff Beer, mutta mitäpä se jotain meksikolaista lafkaa kiinnostaisi Tai sitten yksi kikka olisi että pistäisi valmistuttajan tölkkiin, muttei maata Erään kyläkauppiaan retkun, (jonka kaikkien suomalaisten pitäisi tietää) omassa colassaan lukee valmistuttaja muttei valmistusmaata..
Vähän pahoin pelkäsin jo Duff-oluen Suomen lanseerauksen aikaan, että jotain kyllä keksitään tämän sarjan fanien pään menoksi jotta olut ei voisi menestyä Suomessa. Tämän täytyy olla aikamoinen isku kyllä oluen maahantuojalle, koska mielestäni tämä oli aika hyvä markkinarako ja osuvakin. Ei tarvitse edes pahemmin mainostella, kun tuote puhuu jo omalle käyttäjäkunnalleen nimensä ja juurikin etikettinsä puolesta! Ei Simpsonit-jaffa toimi niinkuin Duff, markkinallisesti tietenkin.
Mutta mistäköhän on tullut tämä vastaisuus juuri Duffia kohtaan? Sillä missään ei mainita, että tuote olisi missään yhteyksissä Simpsoneiden kanssa. Tämän asian vuoksi en ymmärrä kyllä tätä pointtia etiketin muuttamisesta. Yhtä hyvin kuluttaja voi yhdistää minkä tahansa näköisen etiketin Duff + Olut = Simpsonit.
Valviran näkemys sarjan käyttäjäkunnastakin on hiukan hakoteillä ja sarjan olemus. Kyseessähän on jossain määrin satiirinen animaatiosarja, jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä oikean maailman kanssa muutakuin viittauksilla. Kuinka monessa koko perheen ohjelmassa käytetään alkoholia tai muita päihteitä, puuttumatta asiaan? Itse tulkitsen muutenkin Duff-oluen juonnilla olevan sarjassa aina jotain negatiivisia vaikutuksia (tappeluita Moen baarissa, Homerin kömmellyksiä yms.), jotka eivät missään osin edistä sarjan puolelta oluen suosittelemista nuorille.Ja hei, mikä alaikäisten sarja tämä on kun Bart juo itsensä humalaan The Simpsons Moviessa ja Homer pössyttelee pilveä?
Odotettavissa oli. Juuri tuosta syystä ei ole virallista Duffia koskaan tehty. Simpsoneissa Homerin juopottelu on kuvattu todella huvittavana ja huolettomana, eli kyllähän ne lapset siitä sitten innostuu. Ongelmaa ei olisi jos Simpsoneiden ikäraja olisi korkeampi, sillä sehän on melkein kaiken ikäisille.
Lainaus käyttäjältä: Mr. X - 16.09.11 - 19:35Odotettavissa oli. Juuri tuosta syystä ei ole virallista Duffia koskaan tehty. Simpsoneissa Homerin juopottelu on kuvattu todella huvittavana ja huolettomana, eli kyllähän ne lapset siitä sitten innostuu. Ongelmaa ei olisi jos Simpsoneiden ikäraja olisi korkeampi, sillä sehän on melkein kaiken ikäisille.Joo, Groening on kyllä ihan järkevä ollut siinä, ettei ole Duffia kaupallistanut.Minusta on vielä ihan ok, että Simpsoneissa vähän juopotellaan, mutta se menee vähän liian pitkälle, että lastenohjelman avulla aletaan myydä olutta.
YLE: Simpsoneista tuttua Duff-olutta ei saa myydä SuomessaLoppu tuli! Mielenkiintoinen linjanveto viranomaisilta, tavallaan ihan oikeutettu ratkaisu mielestäni.
Henkilökohtaisesti en näe Duff-olutta lastenohjelman brändituotteena. Mielessäni pidän Duff-olutta enemmänkin sarjan täysikäisten fanien kunnianosoitukselle sarjaa kohtaan.
En näe itse, että nuoret sen yhtään enempää innostuisi juomaan olutta ja varsinkaan tuotteen hinnoittelun perusteella. Ehkä ennemmin haluaisivat vain pelkästään pullon ja ainoastaan etiketin vuoksi.
Mutta täytyy ihmetellä, että miten Valviran mielestä tämä "vetoaa alaikäisiin"? Juu, sarja on erittäin suosittu lasten ja nuorten keskuudessa ja suurin osa Duff-nimen tuntee, mutta tätähän kyllä enimmäkseen kaupitellaan sarjan varttuneimmille faneille, kun oluesta on kyse. Tietysti he saattavat luulla, että lapset oikeasti haluaisivat ostaa sitä sarjan innoittamana, mutta tässä tapauksessa vanhemmilla ja kauppiailla on vastuu ja velvollisuus kieltää lapsia ostamasta. Eivät kaikki niin typeriä ja vastuuttomia ole, että antavat ala-ikäisten noin vain ostaa alkoholituotteita.
Itse olen tyytyväinen, että sain itselleni talteen aidon Suomalaisen Duff-pullon.
Mutta ehkä tässä olisi sitten "lastenohjelmalle" tarkoitetulle brändille aukko Suomessa. Se hiukan tuntemattomampi brändi, josta Bart ainakin ennen tykkäsi:Buzz ColaOnko Buzz colaa myyty koskaan suomessa? Toivotaan että joskus tulee myyntiin.
Kun tästä uutisoidaan että "Etiketti muutettava" ja toisaalla uutisoidaan että "Duffia ei saa myydä Suomessa", niin kumpihan mahtaa olla lopullinen tuomio?