Kun Homerista tulee läski vihreä olento, Dr Phil juttelee hänelle. Eli Dr. Philistä.
Kun katsoin 8 lk. elokuvakursilla Psykon, niin muistin, että Simpsoneissa on ollut samantapaisia kohtauksia:1) Suihkumurha + Musiikki = Maggie lyö Homeria nuijalla päähän ja Homer repäisee verhon.2) Suihkumurha + Musiikki = Maggie uhkaa Homeira kynällä.Jakso on 2. kauden "Itchy & Scratchy & Marge)3) Normanin talo = Simpsonit yöpyi kummitus talossa, joka muistutti taloa Psykossa.Jakso on 7. kauden "Bart the Fink"4) Normanin äiti istuu tulilla = Bart istuu tuolilla, Bob tulee tuolin taakse ja kääntää sen Bart istuu jne.Jakso on 3. kauden "Black Widower"5) Normanin "äiti" talossa = Skinner katsoo koulusta "taloaan", jossa hänen äiti on ikkunan takana.Jakso on 4. kauden "Brother from the Same Planet"6) Bates Motel = Bob asuu Bates motellissaJakso on 5. kauden "Cape Feare"7) Normanin talo = Samannäköinen taloJakso on 5. kauden "Homer Loves Flanders"8) Normanin vakoilureikä = Maude vakoilee MargeaJakso on 4. kauden "Marge in Chains"9) Normanin äiti suuttuu tytöistä = Skiner joutuu matkustamaan bussilla. Skiner: "Hello Simpson. I'm riding the bus today because Mother hid my car keys to punish me for talking to a woman on the phone... she was right to do it." (Vähän kaukaa haettu, mutta ihan sama)Jakso on 5. kauden "Treehouse of Horror IV"10) Normanin talo = Bart juoksee Normanin talon ohiJakso on 21. kauden "Treehouse of Horror XX" Tässä linkkiä juttuihin: http://www.hitchcockwiki.com/wiki/Category:Hitchcock_references_in_The_Simpsons:_Psycho
Jaksossa ''Treehouse of Horror XXI'' on 3 jakso ''Tweenlight'', mikä taitaa olla pienimuotoinen muokkaus Twilight - elokuvan nimestä.Ja samalla kaudella jakso ''Homer Scissorhands'' Eikös tuo ole parodia Scissorhand Edwardista?
Lainaus käyttäjältä: jonzku1 - 12.10.09 - 18:19Kun Homerista tulee läski vihreä olento, Dr Phil juttelee hänelle. Eli Dr. Philistä.Veikkaanpa että tuossa on matkittu myös Hulkia, joka iso vihreä olio. Hulk ei tosin ole läski, vaan iso lihaskimppu.En tiedä menikö oikein, mutta noin mä päättelin.
Taas lisää:Jaksossa Homer, valittu (Homer the Great) kohtaus, jossa Kivenhakkaajat polttavat Homerin jäsenkaavun ja sen palaessa lentää henkiä ulos, on parodioitu legendaarisen seikkailuelokuvan Kadonneen aarteen metsästäjät (Raiders of the Lost Ark, 1981) loppukohtauksesta. Myös arkku johon kaavu poltetaan matkii kyseisessä elokuvassa nähtyä Liitonarkkia.Jakson Tulevaisuus (Bart to the Future) englanninkielinen nimi on parodioitu tieteiskomediasta Paluu tulevaisuuteen (Back to the Future, 1985). Jakso itsessään myös perustuu paikoittain aikamatkustukseen.
OIH MUN ON PAKKO NÄHÄ TOI TULEVAISUUS - JAKSO! mä niin rakastan paluu tulevaisuuteen - elokuvaa
Lainaus käyttäjältä: Vince_Simpson - 10.10.11 - 02:46Lainaus käyttäjältä: LMS - 09.10.11 - 17:53OIH MUN ON PAKKO NÄHÄ TOI TULEVAISUUS - JAKSO! mä niin rakastan paluu tulevaisuuteen - elokuvaaKuin myös, olisi hienoa nähdä se. Millä kaudella se muuten on? Kaudella 11. Ei muuten kannata odottaa mitään mestariteosta:http://simpsonit.org/index.php?jakso=11x17Viihdelehti Entertainment Weekly listasi tämän kaikkien aikojen huonoimmaksi Simpsonit-jaksoksi 7.2.2003 ilmestyneessä numerossaan.Omasta mielestäni jakso on OK, ainakin 11. kauden yleiseen tasoon nähden.Offiksi meni taasen...
Lainaus käyttäjältä: LMS - 09.10.11 - 17:53OIH MUN ON PAKKO NÄHÄ TOI TULEVAISUUS - JAKSO! mä niin rakastan paluu tulevaisuuteen - elokuvaaKuin myös, olisi hienoa nähdä se. Millä kaudella se muuten on?
Lainaus käyttäjältä: Mr. Plow - 10.10.11 - 15:21Lainaus käyttäjältä: Vince_Simpson - 10.10.11 - 02:46Lainaus käyttäjältä: LMS - 09.10.11 - 17:53OIH MUN ON PAKKO NÄHÄ TOI TULEVAISUUS - JAKSO! mä niin rakastan paluu tulevaisuuteen - elokuvaaKuin myös, olisi hienoa nähdä se. Millä kaudella se muuten on? Kaudella 11. Ei muuten kannata odottaa mitään mestariteosta:http://simpsonit.org/index.php?jakso=11x17Viihdelehti Entertainment Weekly listasi tämän kaikkien aikojen huonoimmaksi Simpsonit-jaksoksi 7.2.2003 ilmestyneessä numerossaan.Omasta mielestäni jakso on OK, ainakin 11. kauden yleiseen tasoon nähden.Offiksi meni taasen...Ihme juttu, että tuo valittiin huonoimmaksi jaksoksi. Olihan noihin aikoihin jo 11. kaudella paljon tuota huonompia jaksoja, esim. Raivoisa ratsu ja Alligaattori. Nykyäänhän sarja on huonontunut entisestään, ja on olemassa sellaisia kauheita jaksoja kuin Paluu ysäriaikaan, Lisa ihmemaassa ja Sielunhoitomatka, eli eihän tuo jakso olisi huonoa nähnytkään.