Simpsonit > Jaksot – yleinen keskustelu
Televisio- ja elokuvaviittaukset Simpsoneissa
Vince_Simpson:
Jaksossa Lady Bouvierin rakastaja Abe viihdyttää vieraita Maggien synttäreillä imitoimalla Chaplinin Kultakuume -elokuvasta tuttua kohtausta, jossa Kulkuri tekee haarukoista ja sämpylöistä jalat ja antaa niille tanssiaskeleet. Suku piti siitä, mutta asianajajat kielsivät tekemästä sitä. Abe tietenkin masentui.
LMS:
--- Lainaus käyttäjältä: Dirty Homer - 10.04.10 - 19:30 ---Taas lisää:
Jaksossa Homer, valittu (Homer the Great) kohtaus, jossa Kivenhakkaajat polttavat Homerin jäsenkaavun ja sen palaessa lentää henkiä ulos, on parodioitu legendaarisen seikkailuelokuvan Kadonneen aarteen metsästäjät (Raiders of the Lost Ark, 1981) loppukohtauksesta. Myös arkku johon kaavu poltetaan matkii kyseisessä elokuvassa nähtyä Liitonarkkia.
Jakson Tulevaisuus (Bart to the Future) englanninkielinen nimi on parodioitu tieteiskomediasta Paluu tulevaisuuteen (Back to the Future, 1985). Jakso itsessään myös perustuu paikoittain aikamatkustukseen.
--- Lainaus päättyy ---
OIH MUN ON PAKKO NÄHÄ TOI TULEVAISUUS - JAKSO! mä niin rakastan paluu tulevaisuuteen - elokuvaa
Vince_Simpson:
--- Lainaus käyttäjältä: LMS - 09.10.11 - 17:53 ---OIH MUN ON PAKKO NÄHÄ TOI TULEVAISUUS - JAKSO! mä niin rakastan paluu tulevaisuuteen - elokuvaa
--- Lainaus päättyy ---
Kuin myös, olisi hienoa nähdä se. Millä kaudella se muuten on? Mäkin tykkään Paluu tulevaisuuteen -elokuvista ja mulla on ne kaikki kolme.
Mr. X:
--- Lainaus käyttäjältä: Mr. Plow - 10.10.11 - 15:21 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Vince_Simpson - 10.10.11 - 02:46 ---
--- Lainaus käyttäjältä: LMS - 09.10.11 - 17:53 ---OIH MUN ON PAKKO NÄHÄ TOI TULEVAISUUS - JAKSO! mä niin rakastan paluu tulevaisuuteen - elokuvaa
--- Lainaus päättyy ---
Kuin myös, olisi hienoa nähdä se. Millä kaudella se muuten on?
--- Lainaus päättyy ---
Kaudella 11. Ei muuten kannata odottaa mitään mestariteosta:
http://simpsonit.org/index.php?jakso=11x17
Viihdelehti Entertainment Weekly listasi tämän kaikkien aikojen huonoimmaksi Simpsonit-jaksoksi 7.2.2003 ilmestyneessä numerossaan.
Omasta mielestäni jakso on OK, ainakin 11. kauden yleiseen tasoon nähden.
Offiksi meni taasen...
--- Lainaus päättyy ---
Ihme juttu, että tuo valittiin huonoimmaksi jaksoksi. Olihan noihin aikoihin jo 11. kaudella paljon tuota huonompia jaksoja, esim. Raivoisa ratsu ja Alligaattori.
Nykyäänhän sarja on huonontunut entisestään, ja on olemassa sellaisia kauheita jaksoja kuin Paluu ysäriaikaan, Lisa ihmemaassa ja Sielunhoitomatka, eli eihän tuo jakso olisi huonoa nähnytkään.
Finnish Simpson:
--- Lainaus käyttäjältä: Mr. X - 10.10.11 - 19:06 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Mr. Plow - 10.10.11 - 15:21 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Vince_Simpson - 10.10.11 - 02:46 ---
--- Lainaus päättyy ---
Kuin myös, olisi hienoa nähdä se. Millä kaudella se muuten on?
--- Lainaus päättyy ---
Kaudella 11. Ei muuten kannata odottaa mitään mestariteosta:
http://simpsonit.org/index.php?jakso=11x17
Viihdelehti Entertainment Weekly listasi tämän kaikkien aikojen huonoimmaksi Simpsonit-jaksoksi 7.2.2003 ilmestyneessä numerossaan.
Omasta mielestäni jakso on OK, ainakin 11. kauden yleiseen tasoon nähden.
Offiksi meni taasen...
--- Lainaus päättyy ---
Ihme juttu, että tuo valittiin huonoimmaksi jaksoksi. Olihan noihin aikoihin jo 11. kaudella paljon tuota huonompia jaksoja, esim. Raivoisa ratsu ja Alligaattori.
Nykyäänhän sarja on huonontunut entisestään, ja on olemassa sellaisia kauheita jaksoja kuin Paluu ysäriaikaan, Lisa ihmemaassa ja Sielunhoitomatka, eli eihän tuo jakso olisi huonoa nähnytkään.
--- Lainaus päättyy ---
Huono jakso.. Ja scheissenmarjat sentään, tämä on yksi 11. kauden parhaimpia jaksoja. Mm. kohta jossa Bart saa häädön. Moni maininnut juuri tuon huonoksi ja kauheaksi jaksoksi(jos joku muukin kuin minä huomasi muokkaukseni).. Minä olen aivan samaa mieltä, tuo Lisa ihmemaassa on yksi pohjanoteeraus koko Simpsonien historiassa. Mutta 11. kaudella huonompiakin jaksoja on olemassa kuin tuo Tulevaisuus.. Esimerkkinä tuo yllämainitsemasi Raivoisa ratsu..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta