Simpsonit > Jaksot – yleinen keskustelu

Televisio- ja elokuvaviittaukset Simpsoneissa

<< < (11/45) > >>

Vince_Simpson:
Ise olen huomannut, että joitakin asioita on vaikea selittää lyhyesti. Asioihin liittyy niin paljon yksityiskohtia ja pohdittavaa. Mutta jos viesti on pitkä, niin sekin haasteellinen. Täytyy valita sanansa huolella ja tarkistaa oikeinkirjoitus jne. Ja luonnollisesti keskustelu käy mielenkiintoisemmaksi, jos viestit ovat syvällisiä ja paljon asiaa sisältäviä. Ja sehän onkin juuri se eräs asia, jota valvojat kaipaavat foorumille. ;)

Tuota mieltä minä olen. Kiitos kun kuuntelitte. :)

Finnish Simpson:
Jaksossa ''Treehouse of Horror XXI'' on 3 jakso ''Tweenlight'', mikä taitaa olla pienimuotoinen muokkaus Twilight - elokuvan nimestä.

Ja samalla kaudella jakso ''Homer Scissorhands'' Eikös tuo ole parodia Scissorhand Edwardista?

Ja jos joku sattuu ruveta epäilemään että olen katsonut nämä kys. jaksot, don't worry, katsottu Simpsonit.orgin Esityskausista :)

EDIT: The Devil Wears Nada - jakson nimi parodioitu The Devil Wears Neda/Preda/prada - elokuvasta (season 20).

Saman kauden kauhujen talossa on tämä ''(Dial "M" for Murder or Press "#" to Return to Main Menu)'' nimi ja juoni viittaavat Alfred Hitchcockin vuoden 1954 elokuvaan Täydellinen rikos (Dial M for Murder). Osiossa on paljon viittauksia Hitchcockin muihinkin filmeihin.
Tässä ei ole mitään erikoista, mutta tästä voisi vetää viittauksen The Simpsons: Hit & Run - pelin tehtävään ''Dial N for Nerd'' :)

''Englanninkielisen nimensä jakso saa elokuvalta Guess Who's Coming to Dinner (1967).'' Tähän elokuvaan tuskin viittaa Black Ulurun samanniminen kappale?

Vince_Simpson:

--- Lainaus käyttäjältä: Finnish Simpson - 07.08.11 - 18:19 ---Jaksossa ''Treehouse of Horror XXI'' on 3 jakso ''Tweenlight'', mikä taitaa olla pienimuotoinen muokkaus Twilight - elokuvan nimestä.

Ja samalla kaudella jakso ''Homer Scissorhands'' Eikös tuo ole parodia Scissorhand Edwardista?
--- Lainaus päättyy ---
Tuosta jälkimmäisestä viittauksesta, jaksoa en ole nähnyt, mutta nimestä päätellen se on parodia sille. Tuonkin jakson nimi on hyvin keksitty.

Vince_Simpson:

--- Lainaus käyttäjältä: Vince_Simpson - 25.08.10 - 23:00 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jonzku1 - 12.10.09 - 18:19 ---Kun Homerista tulee läski vihreä olento, Dr Phil juttelee hänelle. Eli Dr. Philistä.
--- Lainaus päättyy ---

Veikkaanpa että tuossa on matkittu myös Hulkia, joka iso vihreä olio. Hulk ei tosin ole läski, vaan iso lihaskimppu.
En tiedä menikö oikein, mutta noin mä päättelin.

--- Lainaus päättyy ---

Taisin munata tuon vastauksen, sotkin asiat toisiinsa. Jonzku1 ei tarkoittanut Homerin olevan Hulkin näköinen, vaan läski hirviö. Asia selkeni katsottuani kyseisen jakson tuon viestini jälkeen. Tästä lähtien olen hiljaa, jos en ole varma asian paikkansa pitävyydestä.

Finnish Simpson:
"Konstaapeli Wiggumin joukkueen nimi The Mighty Pigs on parodia The Mighty Ducks (Mestarit) -elokuvan (1992) nimestä."

Tai sitten tuo joukkueen nimi on parodia NHL-joukkueesta Mighty Ducks of Anaheim(1993 - 2006, nykyinen Anaheim Ducks)

''Australiassa jaksosta on muutamaan otteeseen sensuroitu kohta, jossa poliisikokelas huudahtaa "Vähät merkistä! Milloin me saadaan pyssyt?"''
Olisiko tuossa viittaus Poliisiopisto -elokuvasarjan ensimmäiseen osaan, jossa Tackleberry toteaa "Guns. When we get a guns, when we get a guns?"

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta