Simpsonit > Jaksot – kausikohtainen keskustelu

25. esityskausi

<< < (10/622) > >>

Gabbo:

--- Lainaus käyttäjältä: nettas- - 21.01.14 - 19:32 ---Jokos muut ootte kattonu uusimman jakson? Married To The Blob on ainakin omasta mielestäni todella hyvä jakso, varsinkin Hayao Miyazaki- VÄLIkohtauksen vuoksi. Ei siis ole sohvakohtaus :)

Ps. Olen palannut parin vuoden hiljaisuuden jälkeen  :woo:

--- Lainaus päättyy ---

Tervetuloa takaisin vaan! Faneja aina kaivataan... tai faneja varmaan riittää, mutta näitä ns. "julkifaneja", jotka viitsii ilmaista mielipiteensä julkisesti ja pyöriä tällä palstalla.

Tuo mainitsemasi jakso oli ihan ok-tasoa. Plussaa tulee ehdottomasti monista viittauksista aikaisempiin jaksoihin, joita tässä jaksossa vilisi solkenaan. Ja tuli kyllä monta Miyazakin leffaa spotattua kohtauksesta.

Monorail:
Jaksoarvostelu: 25x11 - Kahjot kakkulat

Homer käyttää Burnsin antamia virtuaalilaseja vakoiluun, vain huomatakseen että Marge käy parisuhdeterapeutilla. Bart taas jättää antamatta ystävänpäiväkortin Nelsonile.

Paperilla tuo juoni kuulostaa hirveältä. Homerin ja Margen avioliitto, B-tarina ja niiden päälle Google Glass -tyyppinen laite Homerille käytettäväksi. Mutta itse jaksossa hirveyttä ei juuri ollutkaan.

Jakso tuntui kerrankin sellaiselta, jota katsoessa ei tylsisty ja turhaudu. Osa vitseistä jopa puri, esimerkiksi Burns tuntui kerrankin omalta höperöltä ja ilkeältä itseltään. Oogle Goggles -laseilla saatiin muutama hupi perille asti, eikä nyt edes tuntunut että tuotetta vaan piilomainonnettaisiin, kuten vaikkapa joissain jaksoissa Mapplen kanssa.

B-juoni oli turha, lyhyt lisä vaan saamaan lisää sekunteja jaksolle, mutta toisaalta se ei ollut mitenkään huono, ja vitsejäkin oli ripoteltu sinne tänne, ei tosin mainitsemisen arvoisia. Nelsonia oli oikeastaan hyvä nähdä jaksossa, kuten myös Ralphia lopussa.

Itse pääjuoni on siis ns. "avioliittokriisijakso", tosin mitään kriisiä tässä ei ehditä näkemään. Juoni on simppeli, eikä mitään laiskoja juonenkäänteitä nähdä. Jakson loppu vaikutti hätäiseltä, mutta ei läheskään yhtä hätäiseltä kuin olemme viime aikoina nähneet.

Yhteenvetona tämä oli oikein nautittavaa katseltavaa. Joku voisi sanoa tätä tylsäksi, mutta minusta tämä oli paljon parempaa tasoa kuin aikaisemmilla kausilla. Annan 7/10, joka on suhteutettuna muihin kauden tai aikaisempien kausien jaksoihin hyvä.

Monorail:
http://insidetv.ew.com/2014/02/16/simpsons-lego-episode/
Toukokuussa 25. kauden loppupuolella nähdään sitten Lego-teemainen jakso. Jaksossa Homer ja perhe ovat joutuneet jostain syystä Lego-muotoon, ja yrittävät päästä takaisin oikeaan maailmaansa.

Hmm. Haiskahtaa mainokselta tuolle Legon vastikään julkaisemalle setille, sekä ideoiden puutteelle. Tällä kaudella nähdään siis luultavasti sekä Lego-jakso että Futurama-crossover.

Vähän samoilla mietteillä olen kuin crossoverin julkistaessa. Onhan tämä jossain määrin mielenkiintoinen mutta ei vaikuta mitenkään jaksolta, joka voisi räjäyttää pankin ja nousta katsojien suosikiksi.

Sami:

--- Lainaus käyttäjältä: Monorail - 16.02.14 - 17:52 ---http://insidetv.ew.com/2014/02/16/simpsons-lego-episode/
Toukokuussa 25. kauden loppupuolella nähdään sitten Lego-teemainen jakso. Jaksossa Homer ja perhe ovat joutuneet jostain syystä Lego-muotoon, ja yrittävät päästä takaisin oikeaan maailmaansa.

--- Lainaus päättyy ---
Itse näen tässä samalla tavalla LEGOn polttaneen monta taalaa saadakseen tällaisen jakson aikaiseksi. Osasyynä on LEGO-rakennussarjan pönkittäminen, mutta samalla koitetaan ratsastaa LEGO-animaatioiden suosiolla, nyt kun kokopitkä elokuvakin on tulossa ja videopelit myyvät kuin häkä.

Maximate:
Tai sitten tuo on taas liioittelua ja simpsonit joutuvat lego maailmaan vain jakson sohvakohtauksessa. Mutta jos olen väärässä on kyllä mielenkiintoista nähdä kuinka simpsonit aikovat tteuttaa jakson...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta