Kirjoittaja Aihe: Simpsonien nykytaso  (Luettu 71729 kertaa)

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #60 07.03.09 - 21:22
Nykyinen taso on (todistetusti) jo todella laimeaa. Itse olen enemmän kuin turhautunut tuohon pelleilyyn mitä tuolle sarjalle tehdään: uusi (kamala ja vanhalle introlle "EI-kumartava") alkuintro ja nyt tämä sarjan venyttämien kahdella kaudella .
En halua kuullostaa ilkeältä, mutta näin asiat ovat mielestäni. Toivon että Matt Groening tuotantotiimeineen (juu tiedän että Groening ei tällä hetkellä vastaakkaan sarjan tuottamisesta) alkaisi pikkuhiljaa jo suunnittelemaan sarjan lopetusta, vielä kun ollaan edes vähänkin huipulla.
Toivon syvästi että sarja loppuu viimeistään niiden kahden tuotantokauden jälkeen. (Taitavat vielä sen toisen leffankin tehdä ?!?)
Toivottavasti olen oikeassa, tai sitten tämä on vain turhaa kuvitelmaa...itse odotan sarjan luojan, Mattin tekevän oikean päätöksen, niin älykäs mies kuin hän onkin.

Kerrankin kriittinen mielipide tällä foorumilla. Olen samaa mieltä. Kannattaisi pelastaa se, mitä pelastettavissa on, ja laittaa sarjalle stoppi kahden vuoden päästä. Taso on laskenut alamäkeä jo hyvän aikaa, mutta tekijöillä on vielä sen verran mainetta, että voisivat lopettaa pinnalla. Jos sama koheltaminen ja särmättömyys kaikesta huolimatta jatkuu vielä pidempään kuin nyt suunnitellut kaksi vuotta, yleisön arvostus sarjaa ja sen tekijöitä kohtaan alkaa olla lopussa. Tai mistä sitä tietää, onhan tämäkin palsta täynnä niitä uuden sukupolven faneja, jotka jaksavat jostain kumman syystä hehkuttaa uusiakin jaksoja. Miksi? Mitä erityisen hyvää niissä on? Onko esimerkiksi moderni animaatiojälki oikeasti jonkun mielestä niin merkityksellinen seikka, että sillä korvataan väkinäiset ja suorastaan typerät juonet? Vai nieleekö suurin osa faneista yksinkertaisesti mitä tahansa keltaisten hahmojen toikkarointia?

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #61 07.03.09 - 21:49
Taso on edelleen tukevasti TV:n parhaimmistossa, vaikka eräät uudemmat jaksot ovat olleet suhteellisesti floppeja.

Jenkkikomiikan taso on nykyisin niin alhaalla, että on tähän verrattuna on erinomainen.

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #62 08.03.09 - 18:20
Kerrankin kriittinen mielipide tällä foorumilla. Olen samaa mieltä. Kannattaisi pelastaa se, mitä pelastettavissa on, ja laittaa sarjalle stoppi kahden vuoden päästä. Taso on laskenut alamäkeä jo hyvän aikaa, mutta tekijöillä on vielä sen verran mainetta, että voisivat lopettaa pinnalla. Jos sama koheltaminen ja särmättömyys kaikesta huolimatta jatkuu vielä pidempään kuin nyt suunnitellut kaksi vuotta, yleisön arvostus sarjaa ja sen tekijöitä kohtaan alkaa olla lopussa. Tai mistä sitä tietää, onhan tämäkin palsta täynnä niitä uuden sukupolven faneja, jotka jaksavat jostain kumman syystä hehkuttaa uusiakin jaksoja. Miksi? Mitä erityisen hyvää niissä on? Onko esimerkiksi moderni animaatiojälki oikeasti jonkun mielestä niin merkityksellinen seikka, että sillä korvataan väkinäiset ja suorastaan typerät juonet? Vai nieleekö suurin osa faneista yksinkertaisesti mitä tahansa keltaisten hahmojen toikkarointia?

Hyvä että täällä löytyy järkevää vastakaikua kritiikille. Jos omakohtaista mielipidettä nyt heitän tähän lisää niin arvostan todellakin enemmän niitä vanhoja jaksoja. Jokaisella omat mielipiteet ei siinä mitään, mutta en ymmärrä vain sitä että 1. tuottaria dissataan mutta esim. näitä viimeisimpiä kausia ylistetään maasta taivaisiin. Tietenkin niistäkin löytyy ne muutamat valopilkut, mutta yleinen kuva on melkosen kuivan oloinen (ja rahanhakuinen...no shit!?!). Alkuaikojen rujon oloinen kuvanlaatu ja yleensä idearikkaat jaksot voittavat HooDeen ja yleiskuvaltaan mauttomat jaksot ihan kuusnolla.
Jos suoraan sanoisin niin olisin suorastaan helpottunut että sarja loppuisi niin pian kuin mahdollista, ei edes tekisi pahaa. Enkä todellakaan halua että Simpsoneista sikisisi jokin spin-off-sarja. Mutta kuten sanottua: "money talks".

ultimate-guy

Vieras
Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #63 19.03.09 - 14:54
itse en ymmärrä laisinkaan tuota tason laskemis hehkutusta. itse en kyllä ole huomannut mitään että taso laskisi(toistaiseksi).

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #64 22.03.09 - 13:47
Tai mistä sitä tietää, onhan tämäkin palsta täynnä niitä uuden sukupolven faneja, jotka jaksavat jostain kumman syystä hehkuttaa uusiakin jaksoja. Miksi? Mitä erityisen hyvää niissä on? Onko esimerkiksi moderni animaatiojälki oikeasti jonkun mielestä niin merkityksellinen seikka, että sillä korvataan väkinäiset ja suorastaan typerät juonet? Vai nieleekö suurin osa faneista yksinkertaisesti mitä tahansa keltaisten hahmojen toikkarointia?
Edustan hieman vanhempaa kastia, mutta pidän silti uusista jaksoista. Yksin suurin syy on ehkä vähäpätöinen, mutta merkittävä omalla kohdallani: ne ovat uusia jaksoja eikä niitä ole tullu nähtyä vielä noin sataan kertaan uusintojen uusintana. Uusista jaksoista saa siis revittyä jotakin edes irti, uutuuden tunnetta sekä kyllä, hienoa animointia josta itse pidän paljon.

Tosin harmiksi tekijät silti tajuavat käyttää liian vähän niitä mahdollisuuksia, joita nykymaailmasta saisi revittyä juoniin.

Ovathan osa noista uusista jaksoista jopa käsittämättömän huonoja mauttomilla vitseillään sekä tylsine juonineen, mutta tarjoavathan edes jotakin vaihtelua simpsoneihin vanhojen jaksojen oheen. Eihän uusia jaksoja ole pakko katsoa, voi vanhoihinkin tyytyä. Itselläni ei ole simpsonien lopetuksesta mitenkään suurta mielipidettä kehkeytynyt, lähinnä toivon että sarja saadaan sitten aikanaan kunnialla päätökseen eikä pilata pelkän rahan vuoksi, jota lähinnä nykyään tunnutaan simpsoneista revittävän.

Jokaisella omat mielipiteet ei siinä mitään, mutta en ymmärrä vain sitä että 1. tuottaria dissataan mutta esim. näitä viimeisimpiä kausia ylistetään maasta taivaisiin. Tietenkin niistäkin löytyy ne muutamat valopilkut, mutta yleinen kuva on melkosen kuivan oloinen.
Itse en juurikaan välitä ensimmäisestä tuotantokaudesta, koska se on juuri huonosti toteutettu eikä kyllä jaksotkaan ole mitenkään juonellisesti järjen innostavia. Lähinnä parannusta alkaa tulla siinä kolmannen tuotantokauden paikkeilla vasta. Jokaisella ohjelmalla on vaikeutensa ja positiiviset hetkensä, mutta olen samaa mieltä että täytyy osata lopettaa myös aikanaan. Itse pidän uusista jaksoista, ainakin näiden muutamien "valopilkku" jaksojenkin kautta. En kiistä ettei juonet olisi huonontuneet, mutta molemmista kasteista (uusista sekä vanhoista jaksoista) löytyvät huonot sekä hyvä puolensa, kuten kaikessa jos niitä hakemalla vaikka hakee.

Mutta kuten sanottua: "money talks".
Kyllä, ja näkyvästi.

Liputan toivoa vielä yllä, että parannusta ilmenisi ennen loppua.
Viimeksi muokattu22.03.09 - 13:55 Kirjoittaja: Lambo

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #65 11.04.09 - 11:32
Tääsä Matt Groenining versio:

"Ihmiset vertaavat uusia näkemiään jaksoja niihin ensimmäisiin ja ennennäkemättömiin joista he tulivat silloin iloisiksi. Koska sarja on jatkunut näinkin pitkään se on ikäänkuin "loppuun kulutettu" ja yllätyksetön eikä jaksa välttämättä innostaa enää niin paljon, tuhansien katselukertojen jälkeen.."
Viimeksi muokattu09.05.09 - 22:20 Kirjoittaja: little Wiggy

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #66 03.05.09 - 17:14
Minusta nykytaso 20. kaudella saavuttaa jo vanhempien tason. Enempää en kerrokkaan, niin säilyy jännityksenä hyvä kausi.

Se kyllä on totta että vanhat jaksot ovat parempia, mutta kyllä piirrosjälki on nykyään ehdottomasti parempaa!

itse en ymmärrä laisinkaan tuota tason laskemis hehkutusta. itse en kyllä ole huomannut mitään että taso laskisi(toistaiseksi).

Olet osittain oikeassa, sillä ennen keksittiin hyviä juonia, mutta mielestäni nyt vaikka juoni olisi huono, niin huumori on hyvä. Mutta tottakai ennenkin oli hauskoja kohtia.

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #67 05.07.10 - 17:15
Heinäkuun gallupissa voi antaa mielipiteensä siitä, onko Simpsonit muuttunut aikojen saatossa lapsellisemmaksi. Hieman yllättäen tämänhetkinen tilanne on se, että iso osa on vastannut "päinvastoin, aikuismaisemmaksi". Käykäähän sanomassa painava sananne pääsivulla.

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #68 06.07.10 - 16:16
Heinäkuun gallupissa voi antaa mielipiteensä siitä, onko Simpsonit muuttunut aikojen saatossa lapsellisemmaksi. Hieman yllättäen tämänhetkinen tilanne on se, että iso osa on vastannut "päinvastoin, aikuismaisemmaksi". Käykäähän sanomassa painava sananne pääsivulla.

Simpsoneista puuttuu mielestäni alkuaikojen fiksu huumori ja jotkut uudet jaksot tipahtavat vitseillään aivan väärille raiteille ja ohjelman katsominen tuntuu nololta ja hölmöltä. Mikä sitten on fiksua tai naurettavaa huumoria? Eri ikäryhmät sen kai päättävät ;)
Viimeksi muokattu07.07.10 - 17:13 Kirjoittaja: HOMЯ

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #69 09.07.10 - 06:48
Come on! Nyt minä haluan edes yhden perustelun sille, miksi Simpsonit on nykyään aikuismaisempi kuin ennen. Ihan varmasti joku tällä foorumilla on äänestänyt niin.

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #70 11.07.10 - 12:35
Vaikka mielestäni sarja on jatkanut syöksykierrettään jo useamman vuoden, voin perustella yhden näkemyksen nyky Simpsonien "aikuismaisuudesta."
Pikkusiskoni ja hänen kaverinsa rakastavat nyt Simpsoneita ja edustavat näin ollen uutta sukupolvea joka aloitti sarjan katsomisen uusimmista 17-20 kauden jaksoista. He eivät siis voi verrata aikaisempia kausia ja jopa nähtyään 10 kauden jaksoja tuli tämmöistä palautetta kuin: Hahmot ovat oudon näköisiä, ne kuulostavatkin hassuilta, keitä noi vierailevat tähdet ovat? Ja ihan ensimmäisistä pätkistä sekä 1-2 kaudesta niinkin hurjia kuin: Hyi, ne ovat tosi rumia, ihan liskon näköisiä, miksi ne heiluvat ja venyvät kokoajan ja oliko Homerilla eri näyttelijä? Tietenkään tämä ei kerro kaikkea vaan ikäkin vaikuttaa asiaan. Nähdessään Simpsonit elokuvan sisko nauraa räkätti Homerille joka teloi itseään kuulalla. Itse nauroin ääneen vitsille jossa Homer valitsee rakettirepun sijasta superliiman. Pikkusiskoni siis väittää nykyisiä jaksoja aikuisemmiksi koska osa vitseistä on niin vaikeasti ymmärrettäviä. Toisaalta hän ei ymmärtänyt monia aikaisempien kausienkaan vitsejä mutta koska hän nauraa enemmän nykyisille jaksoille ne ovat hänestä aikuismaisempia ::)  :) No näin ehkä osa sitten ajattelee, vaikka en teoriaa totta puhuen oikein ymmärrä.
Huoh. lapsen teräksinen logiikka..

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #71 13.07.10 - 23:30
Sanon tämän vastauksen nyt aivan uusimman kauden jaksojen perusteella, joka on tehty ylipäätänsä. Itselleni on jäänyt uusimman jakson jälkeen sellainen yleiskäsitys, että Simpsonit ovat muuttuneet aiemmasta ainakin hahmojen käyttäytymisen kautta. Yhtenä "tyhmänä" esimerkkinä mainittakoon vaikka sen, että Homer käyttää alkoholia nykyään vähemmän (ainakin minusta), kuin joskus aikaisempien kausien jaksoissa eikä se ole enää niin suuressa valossa sarjassa mukana. Lisäksi Homerin ja Margen rakkauselämää on "paranneltu", sillä heistä on enemmän tehty kuin vastarakastuneita ja suhdetta on syvennetty asteella enemmän. He tulevat paremmin toimeen ja ainakin enemmän romantiikkaa on ollut esillä - ja se ei varmasti nosta suosiota nuorempien katsojien silmissä, romantiikka siis.

Vieraat ovat monesti meille tuntemattomampia, koska ne ovat amerikkalaisten omia julkkiksia, joihin me emme välttämättä täällä ole niinkään edes kiinnittäneet huomiota tai kuulleet suuremmin. Omasta mielestäni liika vieraat syövät sarjan ideaa turhankin paljon, mutta silti niillä vain jaksetaan edelleen leikkiä paljon. Idea kärsii varsinkin silloin kun vieraan nimi ei itselleni sano mitään ilman googlen auttavaa kättä.

Ja tähän väliin ainakin muistan vielä laittaneeni merkille myös opettavaisuuden, jota on näkynyt tavanomaista enemmän Simpsoneissa aikaisempaan verrattuna. Tällä siis tarkoitan sitä, että monesti jaksojen lopussa viimeistään vihjaistaan jonkinlaisella kommentilla tai pätkällä oikean ja väärän erottamista, jota jakso on saattanut käsitellä enemmän tai vähemmän näkyvästi.

Nämä seikat ainakin itse koen jotenkin sellaiseksi, jotka tekevät sarjasta ehkä enemmän vakavamielisemmän - aikuismaisemman television maailmassa. Vähän kuin teini-iästä ylitsemeno.

Hassua kyllä, mutta itse voisin sanoa jopa pitäneeni uusista jaksoista. En tiedä johtuuko uutuuden viehätyksen luomasta tunteesta vai juuri siitä, että en halua tuomita sarjaa josta niin kovin pidän ankaralla kädellä vaan nauttia siitä mitä on tarjolla. Ainakin voin sanoa, että niissä uusissa kausissa on omia helmiä mukana mudan seassa, sillä kaikkia en voi edes itse ylistää parhaimmistoon lähellekkään.
Viimeksi muokattu13.07.10 - 23:43 Kirjoittaja: Lambo

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #72 15.07.10 - 13:26
Hassua kyllä, mutta itse voisin sanoa jopa pitäneeni uusista jaksoista. En tiedä johtuuko uutuuden viehätyksen luomasta tunteesta vai juuri siitä, että en halua tuomita sarjaa josta niin kovin pidän ankaralla kädellä vaan nauttia siitä mitä on tarjolla. Ainakin voin sanoa, että niissä uusissa kausissa on omia helmiä mukana mudan seassa, sillä kaikkia en voi edes itse ylistää parhaimmistoon lähellekkään.

Okei olen tainnut pommittaa viestejäni tänne turhankin tiuhaan tahtiin mutta minkä sille mahtaa kun aihe on näin mielenkiintoinen. :)
Tuossa kommentissa oli paljon totta sillä vaikka melkein inhoan nykyisiä jaksoja kieltäydyn pakostakin olla katsomatta niitä. Itse pidin jaksosta jossa Lisa hakeutuu nunnaksi vaikka joku taas piti sitä huonoimpana. Mutta vierailevista tähdistä vielä sen verran että ennen tähdet olivat tottakai sen ajan julkkiksia tai vanhoja näyttelijöitä joten tietenkin nykyiset tähdet ovat tutumpia vaikkemme jenkeissä asu. Ja tietenkin uusia jaksoja on helppo tuomita ankarasti koska vertaamme niitä jaksoihin joista aikoinaan innostuimme.

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #73 19.07.10 - 18:54
Taidan olla ainut täällä foorumilla, jonka mielestä vanhojen jaksojen piirrostyyli on parempi. Uusimmissa se on mielestäni liian hienoa. Lisäksi tietokoneväritys on paljon rumempaa kuin vanhempi mikälie-väritys.

Vs: Simpsonien nykytaso
Vastaus #74 19.07.10 - 21:35
Taidan olla ainut täällä foorumilla, jonka mielestä vanhojen jaksojen piirrostyyli on parempi. Uusimmissa se on mielestäni liian hienoa. Lisäksi tietokoneväritys on paljon rumempaa kuin vanhempi mikälie-väritys.

Et ole ainoa. Ainakin Simpsoneita pitkään katsoneelle se vanha, oikeasti piirretyn näköinen tyyli on ainoa oikea. Onhan se laajoissa kuvissa ja paljon liikkuvia juttuja sisältävissä kohtauksissa tosi karun näköistä, mutta joku hoodee ei silti voisi vähempää kiinnostaa. Efekti on vähän sama kuin jonkun vanhasta rokkiklassikosta tehdyn klubiversion kanssa: tekisi mieli kuristaa vastuussa olevat. Ja varsinkin jos se animaation kiillottamiseen käytetty voimavara on pois siitä, että keskityttäisiin juoneen, niin aika pahasti mennään metsään.