Simpsonit > Jaksot – yleinen keskustelu

Huonoimmat jaksot ja kaudet

(1/27) > >>

Mikko:
Milloin Simpsonit on ollut huonoimmillaan ja miksi? Onko joku jakso tai kausi jopa katsomiskelvoton?

Finnish Simpson:
Kaudesta 20 eteenpäin tulee kyllä semmoosta roskaa että huh huh.. no mä tierän vain yhren jakson joka on katsomiskelvoton,mutta jätän sanomatta, koska kaikki tietää mitä meinaan..

Enivei, perusteluja: Yksi on tietotekniikkaan liittyvät jutut. Edelleen se animointi tietokoneella jää piirrosten varjoon.. "Muovi-Simpsonit" ei ole niin kauniita/hienoja kuin käsin piirretyt.
Toinen syy tietotekniikkaan liittyen on nämä kaikenlaiset mukahauskat vitsit ja irvailut Facebookkia, Iphonea, Applea ja muita sosiaalisen median juttuja kohtaan jotka korkeintaan naurattaa 7-10v ikäisiä..

Vierasäänet on yksi syy.. Ja ne roolit joita nämä tekevät, liian suuria. Kuten joskus sanoin, kun kaksi teinityttöä avaa television nähräkseen teini-idolinsa, sulkee neljä Simpsoni-fanisivuston ihmistä telkun, koska heitä ei kiinnosta pätkääkään onko julkkis Lady Gaga tai joku Britney Spears..

Mr. X:

--- Lainaus käyttäjältä: Finnish Simpson - 14.01.12 - 18:16 ---Kaudesta 20 eteenpäin tulee kyllä semmoosta roskaa että huh huh.. no mä tierän vain yhren jakson joka on katsomiskelvoton,mutta jätän sanomatta, koska kaikki tietää mitä meinaan..

Enivei, perusteluja: Yksi on tietotekniikkaan liittyvät jutut. Edelleen se animointi tietokoneella jää piirrosten varjoon.. "Muovi-Simpsonit" ei ole niin kauniita/hienoja kuin käsin piirretyt.
Toinen syy tietotekniikkaan liittyen on nämä kaikenlaiset mukahauskat vitsit ja irvailut Facebookkia, Iphonea, Applea ja muita sosiaalisen median juttuja kohtaan jotka korkeintaan naurattaa 7-10v ikäisiä..

Vierasäänet on yksi syy.. Ja ne roolit joita nämä tekevät, liian suuria. Kuten joskus sanoin, kun kaksi teinityttöä avaa television nähräkseen teini-idolinsa, sulkee neljä Simpsoni-fanisivuston ihmistä telkun, koska heitä ei kiinnosta pätkääkään onko julkkis Lady Gaga tai joku Britney Spears..

--- Lainaus päättyy ---

Eikös se ole jo monesti sanottu, että Simpsonit edelleen piirretään käsin? Väritetään ja muuten vaan pilataan tietokoneilla... :)

kk:
Minusta käsinväritetyillä hahmoilla oli sielua, mitä tietokoneväritetyillä ei ole. Itseasiassa pidin hahmojen värisävyn vaihdoksista ja huolimattomasta värityksestä, (Väri tulvi joskus hahmoista yli) mitkä luokitellaan virheiksi, mutta minua ne eivät haittaa. Siinä sentään näki rankan työn jäljen.
Tietokoneväritys taas on ikävän geneerisen ja digitaalisen näköistä. Hahmoilla ei enää ole ominaisia pehmeän lämpimiä värisävyjään, vaan ne on korvattu lähinnä kylmillä sävyillä.

Kuten olen ennenkin jossain ketjussa asian ilmaissut, kaikki kaudet kuudestatoista ylöspäin ovat minulle pelkkää roskaa.
Käsikirjoittajat pilaavat hahmot tekemällä näistä mahdollisimman OOC (=Out Of Character) ja laittamalla lisää kaksimielisiä vitsejä joukkoon. (Oikeasti, Simpsonien klassikkokausilla ei ikinä ollut niin härskejä vitsejä kuin uudemmissa) Tuntuu nykyään että hahmot huononevat huononemistaan, ja menevät lopulta yli kovaa ja korkealta. Se ei ole hyvää hahmokehitystä, saati hyväksi koko sarjalle.

Vince_Simpson:

--- Lainaus käyttäjältä: kk - 14.01.12 - 21:18 ---Minusta käsinväritetyillä hahmoilla oli sielua, mitä tietokoneväritetyillä ei ole. Itseasiassa pidin hahmojen värisävyn vaihdoksista ja huolimattomasta värityksestä, (Väri tulvi joskus hahmoista yli) mitkä luokitellaan virheiksi, mutta minua ne eivät haittaa. Siinä sentään näki rankan työn jäljen.
Tietokoneväritys taas on ikävän geneerisen ja digitaalisen näköistä. Hahmoilla ei enää ole ominaisia pehmeän lämpimiä värisävyjään, vaan ne on korvattu lähinnä kylmillä sävyillä.

--- Lainaus päättyy ---

Tässä asiassa olen samaa mieltä. Nautin klassikkokausien ja -jaksojen katsomisesta juuri näistä syistä. Inhoan liian täydellistä piirrostyyliä ja väritystä, etenkin jos käytetään kylmiä värisävyjä. Uusimpien jaksojen katsominen ahdistaa vähän, koska se persoonallinen, hauskempi ja sielukas piirrostyyli on jätetty taakse.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta