Kirjoittaja Aihe: Duff-olut  (Luettu 114387 kertaa)

Vs: Duff-olut
Vastaus #45 22.09.11 - 17:51
Kun tästä uutisoidaan että "Etiketti muutettava" ja toisaalla uutisoidaan että "Duffia ei saa myydä Suomessa", niin kumpihan mahtaa olla lopullinen tuomio?

"Duffia ei saa myydä Suomessa" on harhaanjohtavaa otsikointia, sitä näkyi aika paljon. Siinä pitäisi lukea, että "Duffia ei saa myydä Suomessa nykyisellä ulkoasulla". Lainaus Hesarin uutisesta: "Valviran lakimies Sari Tujunen sanoo, että oluen myynti voi jatkua, kunhan ulkoasua muutetaan."

Lehtiinkin asti päätyneessä STT:n uutisessa oli muuten hölmö virhe, kun puhuttiin maahantuoja Vino Vinces Oy:stä. Siinä luki Vino Vices Oy, ja englannin kielen vice-sanahan tarkoittaa suomeksi pahetta.
Tuota harhaanjohtavaa uutisointia löytyy nykyään paljon.. Mutta kiitos tarkennuksesta :)

Vs: Duff-olut
Vastaus #46 22.09.11 - 17:55
Kun tästä uutisoidaan että "Etiketti muutettava" ja toisaalla uutisoidaan että "Duffia ei saa myydä Suomessa", niin kumpihan mahtaa olla lopullinen tuomio?

"Duffia ei saa myydä Suomessa" on harhaanjohtavaa otsikointia, sitä näkyi aika paljon. Siinä pitäisi lukea, että "Duffia ei saa myydä Suomessa nykyisellä ulkoasulla". Lainaus Hesarin uutisesta: "Valviran lakimies Sari Tujunen sanoo, että oluen myynti voi jatkua, kunhan ulkoasua muutetaan."

Lehtiinkin asti päätyneessä STT:n uutisessa oli muuten hölmö virhe, kun puhuttiin maahantuoja Vino Vinces Oy:stä. Siinä luki Vino Vices Oy, ja englannin kielen vice-sanahan tarkoittaa suomeksi pahetta.
Tuota harhaanjohtavaa uutisointia löytyy nykyään paljon.. Mutta kiitos tarkennuksesta :)

Jep, otsikoillahan niitä lehtiä myydään ja klikkauksia saadaan :)

Vs: Duff-olut
Vastaus #47 26.09.11 - 21:31
Ei se oikeastaan haittaa, että Duff-olut tipautettiin pois markkinoilta, se oli pikkasen turhan make olueksi eikä siksi niin hyvää kuin nämä normaalit oluet.

Siitä itse pullosta, että mulla on se keittiön työtason päällä koristeena. :) Tuo mukavasti tyyliä poikamiehen köökkiin. :D Lisäksi se on tavallaan Simpsonit-faniuteen liittyvä symboli, liittyyhän se olennaisesti sarjaan.

Vs: Duff-olut
Vastaus #48 27.09.11 - 20:04
Ei se oikeastaan haittaa, että Duff-olut tipautettiin pois markkinoilta, se oli pikkasen turhan make olueksi eikä siksi niin hyvää kuin nämä normaalit oluet.

Siitä itse pullosta, että mulla on se keittiön työtason päällä koristeena. :) Tuo mukavasti tyyliä poikamiehen köökkiin. :D..
Pisteet siitä että joku jaksaa eres pitää tyhjää panttipulloa yli vuoden tyhjänä :D

Mutta jos vielä tuosta mainonnasta mainittavaa, niin olisivat voineet suoraan vaan pistäneet että "Duff-oluen ulkoasu muutettava" eikä mitään tyyliin "Duffia ei saa myydä Suomessa"..

Ja nyt offina aiheesta mutta Simpsoneihin liittyen, näköjään tekstitykset eivät toimi illan ensimmäisessä jaksossa.. Hienoa Sub hienoa..

Vs: Duff-olut
Vastaus #49 28.09.11 - 05:39
Ei se oikeastaan haittaa, että Duff-olut tipautettiin pois markkinoilta, se oli pikkasen turhan make olueksi eikä siksi niin hyvää kuin nämä normaalit oluet.

Siitä itse pullosta, että mulla on se keittiön työtason päällä koristeena. :) Tuo mukavasti tyyliä poikamiehen köökkiin. :D..
Pisteet siitä että joku jaksaa eres pitää tyhjää panttipulloa yli vuoden tyhjänä :D

Tarkoitus pyhittää keinot. ;) Siinä on samalla myös muisto mukavasta kokemuksesta epävirallisena oluenmaistajana.

Mutta jos vielä tuosta mainonnasta mainittavaa, niin olisivat voineet suoraan vaan pistäneet että "Duff-oluen ulkoasu muutettava" eikä mitään tyyliin "Duffia ei saa myydä Suomessa"..

Tosiaan, olisivat voineet suoraan sanoa miten asia on. Menisi viesti kerralla perille. Taisi joku/jotkut pulista itsensä pussiin. ::) Itse sentään kannatan rehellisyyttä. Jos pitää saada joku asia kansan tietoon omana itsenään, kannatta se myös kirjoittaa niin.

Vs: Duff-olut
Vastaus #50 31.10.11 - 18:25
Tällainen Petja Savoilan kolumni oli eilisessä Keskisuomalaisessa. Kirjoittaja on aiheensa kanssa reilusti yli kuukauden myöhässä, mutta teksti on silti mielenkiintoinen. Sen verran olen joistain kohdista eri mieltä, että taidan lähettää vastineen lehteen.

Vs: Duff-olut
Vastaus #51 31.10.11 - 18:43
Tällainen Petja Savoilan kolumni oli eilisessä Keskisuomalaisessa. Kirjoittaja on aiheensa kanssa reilusti yli kuukauden myöhässä, mutta teksti on silti mielenkiintoinen. Sen verran olen joistain kohdista eri mieltä, että taidan lähettää vastineen lehteen.

Siinä hän oli ihan oikeassa, että eihän yksikään tenava voi vaan kävellä kauppaan ja ostaa sitä Duffia. Eli jos lapsi innostuu Simpsoneita katsomalla juomisesta, ei sillä oluen nimellä ole mitään merkitystä.

Toisaalta oli väärin väittää, että Simpsonit eivät ole suunnattu lapsille.

Vs: Duff-olut
Vastaus #52 31.10.11 - 18:50
Tällainen Petja Savoilan kolumni oli eilisessä Keskisuomalaisessa. Kirjoittaja on aiheensa kanssa reilusti yli kuukauden myöhässä, mutta teksti on silti mielenkiintoinen. Sen verran olen joistain kohdista eri mieltä, että taidan lähettää vastineen lehteen.

Siinä hän oli ihan oikeassa, että eihän yksikään tenava voi vaan kävellä kauppaan ja ostaa sitä Duffia. Eli jos lapsi innostuu Simpsoneita katsomalla juomisesta, ei sillä oluen nimellä ole mitään merkitystä.

Toisaalta oli väärin väittää, että Simpsonit eivät ole suunnattu lapsille.

Nimenomaan! Just noista kirjoitan.

Vs: Duff-olut
Vastaus #53 01.11.11 - 16:41
Tällainen Petja Savoilan kolumni oli eilisessä Keskisuomalaisessa. Kirjoittaja on aiheensa kanssa reilusti yli kuukauden myöhässä, mutta teksti on silti mielenkiintoinen. Sen verran olen joistain kohdista eri mieltä, että taidan lähettää vastineen lehteen.

Siinä hän oli ihan oikeassa, että eihän yksikään tenava voi vaan kävellä kauppaan ja ostaa sitä Duffia. Eli jos lapsi innostuu Simpsoneita katsomalla juomisesta, ei sillä oluen nimellä ole mitään merkitystä.

Toisaalta oli väärin väittää, että Simpsonit eivät ole suunnattu lapsille.
Tähän pitää heittää muutama kohta joka ei ihan liity Simpsoneihin mutta otan kait hieman kantaa.

"Mutta koska Simpsonien visuaalinen muoto on värikäs animaatio, niin hei, täytyyhän sen olla lastenohjelma. Samalla logiikalla toimii esimerkiksi televisiokanava Jim, joka lähettää aikuisten animaatio South Parkia puoli kahdeksan aikaan illalla. Sarja sisältää jaksoja, joille itse laittaisin ikärajan 18 vuotta."

Kuka käskee katsomaan Jimiltä "aikuisten animaatiota" puoli kahdeksan aikaan illalla?
Eiköhän suurin osa lapsista katso puoli kahdeksalta jotain MTV3n ohjelmaa.. Tai näin veikkaisin..

2000-luvun alussa MTV3 näytti yöllä South Parkia - ei ikärajaa/suositusta(molempia sanoja käytän koska 18v asti olevat on vain suosituksia).
2000-luvun puolivälissä(ja vähän runsaasti yli puolenvälin) sama ohjelma pyöri nelosella - K15 suosituksena..
Ja nykyään JIMillä sama juttu eikä mitään rajootuksia. Tosin täytyy muistaa että nämä puoli kahdeksalta olevat on pari iltaa sitten tulleen jakson uusintoja.

Paria kohtaa kyllä ihmettelen, yksi niistä on tämä "Esimerkiksi Fingerpori-olutta saa markkinoida, koska "sarjakuvaa ei ole suunnattu lapsille".". Eli se riippuu sarjakuvasta mitä saa markkinoida milläkin.. Tavallaan ymmärrän kun muutama kaksimielinen vitsi on Fingerporissa. Mutta muuten taitaa vähän puujalkojen puolelle..

Toinen väite on tuo että "Simpsoneita ei ole suunnattu lapsille".. Mistähän tämäkin väite repäisty.. Okei, ehkä muutama jakso saattaa mennä tuon puolelle(Kauhujen Talot, Homerin pilven pössyttely, juopottelut ynnä muuta) mutta muuten en löydä mitään yleistä per jakso mikä ei olisi suunnattu lapsille.

Mielipiteeni ja kirjoittamani offtopic oluesta loppuu tähän.

Vs: Duff-olut
Vastaus #54 01.11.11 - 17:55
Minusta Fingerpori-olut vielä menettelee. Fingerporilla on kuitenkin luultavasti paljon vähemmän lapsiyleisöä kuin Simpsoneilla. Lapsiin vetoaa melkein animaatio kuin animaatio, oli se sitten Simpsonit tai South Park. Itse katselin muistaakseni Itse valtiaita joskus 14-vuotiaana, vaikken siitä paljoakaan tajunnut. Se riitti, että se oli piirretty. Siksi en oikein sulata sitä, että piirretyllä myydään viinaa.

Kärjistettynä voisi sanoa, että on melkein sama, jos joku tupakkafirma alkaisi mainostaa Muumipapan piipputupakkaa :D Onhan Muumitkin sekä lapsille että aikuisille suunnattu ohjelma. Siinä sitten joku tenava huomaisi, että vau, kaupasta saa muumiröökiä ihan samalla lailla kuin muumilimppariakin, sehän on varmaan tosi hyvää!

Vs: Duff-olut
Vastaus #55 01.11.11 - 20:21
Minusta Fingerpori-olut vielä menettelee. Fingerporilla on kuitenkin luultavasti paljon vähemmän lapsiyleisöä kuin Simpsoneilla. Lapsiin vetoaa melkein animaatio kuin animaatio, oli se sitten Simpsonit tai South Park. Itse katselin muistaakseni Itse valtiaita joskus 14-vuotiaana, vaikken siitä paljoakaan tajunnut. Se riitti, että se oli piirretty. Siksi en oikein sulata sitä, että piirretyllä myydään viinaa.

Kärjistettynä voisi sanoa, että on melkein sama, jos joku tupakkafirma alkaisi mainostaa Muumipapan piipputupakkaa :D Onhan Muumitkin sekä lapsille että aikuisille suunnattu ohjelma. Siinä sitten joku tenava huomaisi, että vau, kaupasta saa muumiröökiä ihan samalla lailla kuin muumilimppariakin, sehän on varmaan tosi hyvää!
Mulla tuli nyt mieleen noista tupakkafirmojen mainostuksista ne risteilylaivojen täxreesoppien kipparin piiput.. btw, eikös nekin jollain kukkahattutätien kanteella(tms) kielletty few years ago.

Ja olet oikeassa tuossa "en oikein sulata sitä, että piirretyllä myydään viinaa.". Mielestäni tuo on sama juttu kuin myisi urheilutähden nimissä jotain halpahalliyhtiötä.

Vs: Duff-olut
Vastaus #56 01.11.11 - 22:49
Kuka käskee katsomaan Jimiltä "aikuisten animaatiota" puoli kahdeksan aikaan illalla?

Niinpä. Järjenkäyttö ja valinnanvapaus ovat toki sallittuja. Mutta eiväthän ala-asteikäiset noista tajua paljoakaan.

Minusta Fingerpori-olut vielä menettelee. Fingerporilla on kuitenkin luultavasti paljon vähemmän lapsiyleisöä kuin Simpsoneilla. Lapsiin vetoaa melkein animaatio kuin animaatio, oli se sitten Simpsonit tai South Park. Itse katselin muistaakseni Itse valtiaita joskus 14-vuotiaana, vaikken siitä paljoakaan tajunnut. Se riitti, että se oli piirretty. Siksi en oikein sulata sitä, että piirretyllä myydään viinaa.

Kärjistettynä voisi sanoa, että on melkein sama, jos joku tupakkafirma alkaisi mainostaa Muumipapan piipputupakkaa :D Onhan Muumitkin sekä lapsille että aikuisille suunnattu ohjelma. Siinä sitten joku tenava huomaisi, että vau, kaupasta saa muumiröökiä ihan samalla lailla kuin muumilimppariakin, sehän on varmaan tosi hyvää!

Tuo pitää paikkansa mitä sanoit Fingerporista. Simpsoneilla on varmasti laajempi lapsista muodostuva fanilauma. Anteeksi että olen ihnottava, mutta eihän Itse valtiaat ole piirretty, siis piirrossarja, vaan tietokoneanimaatio. Oli pakko takertua tähänkin asiaan. Ymmärrän kyllä pointtisi, lapsiin vetoaa mikä vaan piirretty. Enkä pidä itsekään siitä, että piirretyllä myydään viinaa. Se menee jo överiksi. Ja mitä tuohon Duff-olueen tulee, ei se ollutkaan loppujen lopksi kovin onnistunutta. Häviää reilusti näillä oikeille olueille (miten se sana taipuu?).

Rupesi naurattamaan tuo Muumipapan piipputupakki. :D Minkähänlainen villitys siitäkin oikein tulisi? Muumithan ovat todella suosittuja. :) Jep, tenavat ovat joskus hauskoja, fanittavat kaikenlaisia hupsuja ötököitä (piirroshahmoja) ja ostovat niihin liittyvää krääsää. :D

Vs: Duff-olut
Vastaus #57 02.11.11 - 15:41
Tässä mielipidekirjoitukseni päivän Keskisuomalaisesta.

Lähettämässäni tekstissä luki "suomalaisen Simpsonit-fanisivuston Simpsonit.orgin ylläpitäjä", harmittavasti toimitus jätti sen Simpsonit.orgin siitä pois. Aika oleellinen tieto kuitenkin, ja olisi ollut kiva saada vähän näkyvyyttä saitillemme :)

Vs: Duff-olut
Vastaus #58 11.01.12 - 15:27
Etelä-Suomen Sanomien englanninkielinen kolumnisti Mike Bangle sivuaa tekstissään 9.1. Duff-olutta Suomessa:


Vs: Duff-olut
Vastaus #59 13.11.12 - 19:23
Kouvolan Sanomissa oli vähän aikaa sitten tässäkin ketjussa käytyä alaikäiskeskustelua sivuava artikkeli. Siinä kerrotaan Duff-kiellosta ja perustellaan, miksi Viivi & Wagner- ja Fingerpori-sarjakuviin pohjautuvat oluet saavat olla markkinoilla. Nuo ovat selkeämpiä tapauksia kuin Simpsonit, mutta kyllä silti voisin kuvitella, että aikuisten lisäksi teini-ikäisetkin lukevat kumpaakin sarjakuvaa - ihan samoin kuin Simpsoneita katsovat niin aikuiset kuin lapsetkin. Rajanveto ei ole helppoa.