Kirjoittaja Aihe: Yleistä keskustelua hahmoista  (Luettu 87448 kertaa)

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #30 14.07.12 - 21:39
Video: 20 kuollutta tähteä Simpsoneissa
Tiesin vain noista vain viisi kuollutta. Joittenkin kuolemat tuli yllätyksenä tässä videossa.
The Ramones on yllättävin, kun mä en tiennyt, että lähes kaikki  bändin jäsenet on kuolleet.

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #31 14.07.12 - 22:50
Video: 20 kuollutta tähteä Simpsoneissa
Tiesin vain noista vain viisi kuollutta. Joittenkin kuolemat tuli yllätyksenä tässä videossa.
The Ramones on yllättävin, kun mä en tiennyt, että lähes kaikki  bändin jäsenet on kuolleet.

Itse en muistanut Barry Whiten kuolleen :D Taisin vielä vähän aikaa sitten katsoa sen käärmejakson, jossa White oli vieraana.

Nuokin kertovat omaa kieltään siitä, miten kauan Simpsonit on jatkunut ja kuinka paljon sarjassa on vieraillut väkeä.

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #32 18.08.12 - 09:42
Simpsonien käsikirjoittajat listaavat kymmenen mielestään parasta sivuhahmoa. Tuossa olisi voitu mainita, ketkä käsikirjoittajat... Ja Goose Gladwell? Seriously?

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #33 20.08.12 - 12:33
Simpsonien käsikirjoittajat listaavat kymmenen mielestään parasta sivuhahmoa. Tuossa olisi voitu mainita, ketkä käsikirjoittajat... Ja Goose Gladwell? Seriously?

Kaikkia en edes tunnistanut, mutta kolme niistä olivat tuttuja: Bleeding Gum Murphy, Blinky ja Hank Scorpio. Ensiksi mainittu soitti hienosti jazzia Lisan kanssa ja he saavat mut jammailemaan mukana. Hank Scorpio liittyy jaksoon, josta mulla on suhteellisen hyvät muistikuvat. Blinky tulee esiin joissa jaksoissa, vaikkakin harvemmin kuin muut sarjan hahmot, mutta on siltikin tutumpi kuin suurin osa tuon listan hahmoista.

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #34 31.10.12 - 12:02
Mistähän se Hans Molemanin sukunimi on peräisin? Marvel Comicsin vanhoissa mustavalkoisissa Fantastic Four -sarjakuvissa esiintyy sen niminen hahmo kuin Moleman (suomeksi Myyrämies), joka on aikalailla Hansin näköinenkin. Ettei vain näilläkin olisi jokin yhteys? Tämä on vain arvailua, mutta kuitenkin...

Mä olen viime aikoina kyllästynyt Krusty The Clowniin ja Sideshow Bobiin. Molemmat ovat tarkemmin ajateltuna aika yksipuolisia, suorastaan hirveän yllätyksettömiä. Paras muistikuvani Bobista on siitä jaksosta, missä on ensimmäistä kertaa myös Cecil. Toiseksi paras muistikuva liittyy jaksoon, missä hän yrittää tappaa Selman. Muissa jaksoissaan hän on hieman tylsä.

Tällä hetkellä olen Bobia enemmän kiinnostunut Lionel Hutzista, joka on varsin koominen ja tarjoaa paremmat naurut kuin Bob (anteeksi vertailu). Siitä enemmän jotain irti, koska se on kyseenalainen juristi (tai ehkä voisi käyttää ilmaisua muka-juristi).

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #35 31.10.12 - 15:04
Mistähän se Hans Molemanin sukunimi on peräisin? Marvel Comicsin vanhoissa mustavalkoisissa Fantastic Four -sarjakuvissa esiintyy sen niminen hahmo kuin Moleman (suomeksi Myyrämies), joka on aikalailla Hansin näköinenkin. Ettei vain näilläkin olisi jokin yhteys? Tämä on vain arvailua, mutta kuitenkin...

Jossain haastattelussa joku selitti Molemanin nimeä. En enää löydä sitä juttua, mutta muistaakseni se tuli vain hahmon myyrämäisestä olemuksesta. Ekassa esiintymisessähän hahmon nimi oli vielä Ralph Melish.

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #36 31.10.12 - 19:58
Mistähän se Hans Molemanin sukunimi on peräisin? Marvel Comicsin vanhoissa mustavalkoisissa Fantastic Four -sarjakuvissa esiintyy sen niminen hahmo kuin Moleman (suomeksi Myyrämies), joka on aikalailla Hansin näköinenkin. Ettei vain näilläkin olisi jokin yhteys? Tämä on vain arvailua, mutta kuitenkin...

Jossain haastattelussa joku selitti Molemanin nimeä. En enää löydä sitä juttua, mutta muistaakseni se tuli vain hahmon myyrämäisestä olemuksesta. Ekassa esiintymisessähän hahmon nimi oli vielä Ralph Melish.

Aijaa? Tuota en tiennytkään. Hyvä että sekin tuli selväksi. Tuli vain tuollainen jännä juttu mieleen, kun Professori Frikin esikuvakin on Jerry Lewisin Nutty Professor. :D

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #37 18.12.12 - 21:52
Olen alkanut miettimään Bartin ja Nelsonin välistä suhdetta.
Välillä Nelson kuuluu Bartin kavereihin ja välillä Bartin kiusaajiin.
1. kaudella Nelson oli Bartin kiusaaja, mutta he tekivät sopimuksen.

Välillä Bart jopa pelkää Nelsonia, kuten siinä jaksossa, kun Lisa ja Nelson "seurusteli".

Taisi olla 19. kaudella, kun Bart sanoi Milhousea parhaaksi ystäväkseen ja sen jälkeen Nelsonia toiseksi parhaaksi ystäväkseen.

Olen tullut siihen tulokseen, että Nelson on Bartin kiusaaja, kun Nelson on muiden kiusaajien kanssa ja on sitten Bartin kaveri välillä.

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #38 19.12.12 - 16:04
Olen alkanut miettimään Bartin ja Nelsonin välistä suhdetta.
Välillä Nelson kuuluu Bartin kavereihin ja välillä Bartin kiusaajiin.
1. kaudella Nelson oli Bartin kiusaaja, mutta he tekivät sopimuksen.

Välillä Bart jopa pelkää Nelsonia, kuten siinä jaksossa, kun Lisa ja Nelson "seurusteli".

Taisi olla 19. kaudella, kun Bart sanoi Milhousea parhaaksi ystäväkseen ja sen jälkeen Nelsonia toiseksi parhaaksi ystäväkseen.

Olen tullut siihen tulokseen, että Nelson on Bartin kiusaaja, kun Nelson on muiden kiusaajien kanssa ja on sitten Bartin kaveri välillä.

Minä taas olen sitä mieltä, että tekijät ovat jo kauan sitten unohtaneet johdonmukaisuuden tämän hahmon kohdalla. Tai sitten Nelson on skitsofreenikko.

Bartman3

Vieras
Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #39 03.08.13 - 21:13
Minua ärsyttää, että Homerin tyhmyyden ja välinpitämättömyyden takia kaikille muille koituu pelkää haittaa, esim. Maude Flandersin kuolema, ja Homerille kertyy hyviä asioita, joita hän ei oikeasti ansaitse eikä edes viitsi kunnioittaa.  >:(

Myös se, että marge jaksaa katsella häntä vuodesta toiseen on outoa, koska mitä hyvää hän Homerissa ylipäätänsä näkee? Ei kai kukaan nyt halua luoda lihavaa, tyhmää ja itsekästä piirroshahmoa joka saa sattuman kaupalla kaikkea hyvää jota ei ansaitse, kun taas sarjan "hyvät" hahmot saavat kohtalon jonka Homer ansaitsisi.

Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta kertokaa ihmeessä että mitä mieltä te olette.

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #40 04.08.13 - 09:18
Minua ärsyttää, että Homerin tyhmyyden ja välinpitämättömyyden takia kaikille muille koituu pelkää haittaa, esim. Maude Flandersin kuolema, ja Homerille kertyy hyviä asioita, joita hän ei oikeasti ansaitse eikä edes viitsi kunnioittaa.  >:(

Myös se, että marge jaksaa katsella häntä vuodesta toiseen on outoa, koska mitä hyvää hän Homerissa ylipäätänsä näkee? Ei kai kukaan nyt halua luoda lihavaa, tyhmää ja itsekästä piirroshahmoa joka saa sattuman kaupalla kaikkea hyvää jota ei ansaitse, kun taas sarjan "hyvät" hahmot saavat kohtalon jonka Homer ansaitsisi.

Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta kertokaa ihmeessä että mitä mieltä te olette.

Jokaisessa Simpsonien perheenjäsenessä on vikansa, sehän on koko sarjan juju. Aina välillä hahmot myös ymmärtävät vikansa ja tekevät parannuksen, niin myös Homer.

Siitä voikin sitten olla montaa mieltä, onko Homer nykyään ääliömpi kuin ennen. Minusta on. Hänen käytöksensä on jotenkin kylmempää ja loukkaavampaa, vaikka tietty hän edelleen osaa myös olla pahoillaan.

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #41 04.08.13 - 09:26
Myös se, että marge jaksaa katsella häntä vuodesta toiseen on outoa, koska mitä hyvää hän Homerissa ylipäätänsä näkee? Ei kai kukaan nyt halua luoda lihavaa, tyhmää ja itsekästä piirroshahmoa joka saa sattuman kaupalla kaikkea hyvää jota ei ansaitse, kun taas sarjan "hyvät" hahmot saavat kohtalon jonka Homer ansaitsisi.

Tuohan on todellisuudessa todella yleistä ja sarjassahan on tapana piikittää tosielämää, kuten Mikkokin mainitsi.
Simpsoneiden perhe on hyvä esimerkki siitä, että isä kokee olevansa perheen pää mutta äiti tekee vaatimattomana kaiken perheensä vuoksi.

Mutta tämä asetelma tuntuu olevan kaikissa komediasarjoissa. Ehkä Pulmuset ja Kyllä isä osaa ovat antaneet toista suuntaa.

Margekin on muuttunut kyllä sarjan historian aikana todella paljon ja varsinkin muiden hahmojen tapaan yksinkertaisemmaksi. Ainoastaan yksittäisien jaksojen pituisia tsemppaamisia on löytynyt, mutta muuten koko perhe tuntuu menettävänsä ÄO:taan kovaa vauhtia. Vai kuvastaako se noin pitkää avioliittoa, että kaikki alkaa olemaan vain rutiinia ja arki tekee aivottomaksi :D

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #42 04.08.13 - 13:22
Myös se, että marge jaksaa katsella häntä vuodesta toiseen on outoa, koska mitä hyvää hän Homerissa ylipäätänsä näkee? Ei kai kukaan nyt halua luoda lihavaa, tyhmää ja itsekästä piirroshahmoa joka saa sattuman kaupalla kaikkea hyvää jota ei ansaitse, kun taas sarjan "hyvät" hahmot saavat kohtalon jonka Homer ansaitsisi.

Tuohan on todellisuudessa todella yleistä ja sarjassahan on tapana piikittää tosielämää, kuten Mikkokin mainitsi.
Simpsoneiden perhe on hyvä esimerkki siitä, että isä kokee olevansa perheen pää mutta äiti tekee vaatimattomana kaiken perheensä vuoksi.

Kyllä vain. Sitähän satiiri on, että lainataan jotain tosimaailmasta ja sitten liioitellaan sitä. Homer on karikatyyri länsimaisesta miehestä, joka on saanut hyvän elämän helpolla eikä edes osaa arvostaa sitä. Tätä oikein alleviivataan jaksossa Vihamies.

Bartman3

Vieras
Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #43 04.08.13 - 13:34
No onhan se totta, että homer tekee yleensä aina jakson lopussa parannuksen, mutta itse laittaisin Homerin kärsimään teoistaan, jos saisin  :D

Vs: Yleistä keskustelua hahmoista
Vastaus #44 04.08.13 - 15:36
No onhan se totta, että homer tekee yleensä aina jakson lopussa parannuksen, mutta itse laittaisin Homerin kärsimään teoistaan, jos saisin  :D

Eikö omatunnon soimaaminen riitä? :)