Kirjoittaja Aihe: Tuotantokausiboksien Collector's Editionit hirveää rahastusta  (Luettu 16423 kertaa)

Anteeksi jos tämä on vanha juttu, itse en ainakaan löytänyt muista topiceista, ja tein uuden, koska ei tämä oikein sopinut muihin.

Joululahjaksi sain yhdennentoista tuotantokauden "naamaversion", elikkäs Collector's Editionin, sillä Pukki ei kuulemma ollut löytänyt tavallista, halvempaa pakettia. Krustyn rumaa kohokuvanaamaa siinä sitten katselin puolivuotta hyllyssä ja ajattelin että ei sovi. Nyt sitten aloin tutkimaan pakettia tarkemmin. Huomasin, että kansi oli hieman irrallaan. Alta pilkasti sinistä kiiltoa. Revin naaman pois, ja kappas, alla oli tavallisen tuotantokausiboksin kansi ja reunoilla liimaa! Eli "Collector's Editionit" ovat aivan samoja kuin tavalliset paketit, niin sisällöllisesti kuin ulkopuoleltakin mutta hinta on korkeampi ja päälle on liimattu ruma kohokuva. Törkeää rahastusta, sanoo alappi.

Aika loistava löytö :D Jos noita bokseja itse ostelisin, voisin jopa maksaa siitä tavallisesta enemmän kuin keräilypainoksesta juuri tuon ulkonäköseikan takia. Nimestään huolimatta noilla ei edes ole sen suurempaa keräilystatusta, koska niitä lasketaan kuitenkin liikkeelle melkoinen määrä. Puhdasta rahastustahan tuo nimenomaan on.

Täytyy lisätä tähän 11. kauden boksin riippakiviin lisäksi tuo "huonoimmaksi DVD-koteloksi ikinä" nimetty pakkaus, sekä täysin käsittämättömän laaduton suomennos.

Kommenttiraitoja katsellessani huomasin jatkuvasti noita kielikukkasia, tässä pari esimerkkiä:

"vending machine" = "tuuletin"
"put on a show" = "laitan kengän jalkaan"
"hair jam" (Willie Nelsonin letityskoneessa) = "tukkahillo"

12. kauden suomennos näyttää olevan hieman laadukkaampaa jälkeä.

"I hope someone got fired for that."

Juu, itsekin olen tämän asian huomannut. En ole kylläkään koskaan kajonnut noihin "Collector's Editioihin" enkä jatkossa aiokaan. Siis, ainakin täälläpäin kuka maksaa 25€ enemmän että saa jonkun hahmon pään tuijottamaan hyllylle? Järjetöntä touhua.

Ps. Hyvä että uusia käyttäjiä on tullut mukavasti, mutta viimekerrasta onkin jo pikkasen aikaa..  ::)

EDIT: Muistan käyttäjät Jarnoman, Patentti, Lambo, Duffman.. Siinä ne taisi tullakin.

Minusta nämä päät 11-12 ovat jo ihan hienoja ilmestyksiä. 6-10 sen sijaan liian ohkaisia ja huteria virityksiä.

Päillä jatketaan, kun sille tielle lähdettiin... 6. kausi kun ekaksi tuli vain pääversiona ja vasta myöhemmin perusboksina.

Muuten ne 11 ja 12 tuotantokauden boksit on muutenkin aivan surkeita. Vanhat oli paljon parempia, mutta ei siitä enempää, jos haluan enemmän tästä puhua menenpäs sopivaan aiheeseen.

Muistan käyttäjät Jarnoman, Patentti, Lambo, Duffman.. Siinä ne taisi tullakin.
Jees! :) Luulin jo että oot unohtanut koko saitin.
Itekkin tuli pidettyä täältä jossain vaiheessa vähän taukoa viime vuoden puolella lätkähommien takia vaikka useimmat tuskin huomasivatkaan. Nyt koitan käydä täällä mahollisimman usein, aina ku kerkeän.

Sain itsekkin simpsoneiden 11. tuotantokauden, missä on se ruma kohokuva, mutten ole ruvennut sitä poiskaan repimään. (Täytyykin kokeilla.) Taisi silloin, kun se tuli markinoille, mennä ne "normaalit tuotantokaudet" melko nopeasti, koska niitä ei ollut kaupassa.

Muakaan ei oo koskaan kiinnostanut hommata noita päillä varustettuja Collector's Editioneja. Aina kun olen nähnyt niitä, niin nauran mielessäni "hah, hullunkurinen idea". ;D Kyllä mä ennemmin ostaisin tavallisen boksin. Mutta jos ne löytyy vain ne naamataulut, niin pakko kai ne sit on ostaa. En silti kehtais jos ne maksaa kultadubloneja.

Sen ruman kohokuvan alta löytyi kuin löytyikin normaali tuotantokausi. Se liima kyllä oli aika tiukassa, en saanu sitä pois ni laitoin kontaktimuovia päälle. Kyllä se liima siitä näkyy,mutta mitäs väliä sillä on kun yleensä mä kattelen niitä levyjä, enkätutantokauden kantta

Hirveät hinnat ja turhaa, sanon minä.
Mutta jopa normaalitkin boksit ovat aika kalliita, joten yhden naaman takia sitten vielä kalliimpaa?
Poikkean nyt aiheesta, tiedän, mutta minusta normaalit boksit ovat liian kalliita. Yksikin maksoi kolmekymppiä ja vielä "normaali".
Joka tapauksessa, saisivat laskea hintoja kaiken Simpsonit - krääsän kohdalla. Tosin, eiväthän boksit ole krääsää...

Mitä ihmettä!:D Huhhuh onneks en oo sellasiin tuhlannu mun hyvin vähäisiä rahojani! Taidan kyllä pysyä näissä lähikaupoistakin löytyvissä tavanbokseissa.O__O

Katselin äsken kuvia simpsonien tuotantokausibokseista ja huomasin, että jokaisessa luki "collector's edition". Myös ainoassa boksissani, eli kymppi tuotantokaudessa luki sama teksti, muttei siinä ollut mitään revittävää naamakuvaa. En tajua...

Katselin äsken kuvia simpsonien tuotantokausibokseista ja huomasin, että jokaisessa luki "collector's edition". Myös ainoassa boksissani, eli kymppi tuotantokaudessa luki sama teksti, muttei siinä ollut mitään revittävää naamakuvaa. En tajua...

1-10 kausien normaaleissa bokseissa lukee tuo "collector's edition", mutta 11-14 kausien bokseissa missä on tuo naama lukee "limited edition" ja "collector's box".

Katselin äsken kuvia simpsonien tuotantokausibokseista ja huomasin, että jokaisessa luki "collector's edition". Myös ainoassa boksissani, eli kymppi tuotantokaudessa luki sama teksti, muttei siinä ollut mitään revittävää naamakuvaa. En tajua...

Eiköhän tuo ole ihan tavallista kyseisessä bisneksessä. Boksin kanteen laitetaan vaikka mitä hehkutusta, jotta se myisi enemmän. Ja kyllähän Special Edition tai Collector's Edition hienolta kuulostaakin. Siinä tuntee kuluttaja itsensä isoksi kihoksi, kun sellainen on leffahyllyssä :) Jopa Limited Editionin eli rajatun painoksen kohdalla se "rajattu" saattaa tarkoittaa sitä, että kyseistä boksia on tehty "vain" 9 900 000 kappaletta verrattuna tavalliseen boksiin, jota on tehty 10 000 000 kappaletta. Hämäystä sekin. Simpsonien kohdalla nuo Limited Editionit tosin taitavat olla nimensä veroisia ainakin Suomessa, koska joitain "pääbokseja" on aika vaikea löytää.