Kirjoittaja Aihe: Simpsonit-hahmojen piirtäminen  (Luettu 171580 kertaa)

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #165 27.09.10 - 02:46
Mä olen yrittänyt monta kertaa piirtää Bartia, mutta lyhyessä ja piirrustusvimmassa siitä tuli vaan sellaista jälkeä, että sen voisi vaikka silputa tuhanteen osaan. Mutta nyt on ollut suunnitteilla piirtää harjoitustyönä Bart ja Homer. Suapi nähdä mitä saan aikaan. Jos vaikka näyttäisin sen täälläkin. Eletään toivossa, jengi. ;)

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #166 02.01.11 - 17:43
Simpsoneista en osaa piirtää, kuin juuri ja juuri Homerin kasvot. Ja jos nyt yleistetään Matt Groeningin kaikkiin hahmoihin, Benderin osaan myös vähän luonnoksena toteuttaa.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #167 25.01.11 - 09:39
Itse olen piirrellyt melko paljon erilaisia kuvia mutta olen ottanut hieman mallia televisiosta.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #168 12.09.11 - 16:57
Mä en osaa piirtää Simpsoneita silleen miltä ne oikeesti näyttää, mutta monta kuvaa löytyy esimerkiksi Lisasta aikuisena. Bart kyllä onnistuu piirrettyä aika hyvin, mutta sekin näyttää kissanpierulta.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #169 07.09.12 - 17:43
Olen kokeillut piirtää Simpsoneiden perhettä, en Lumipalloa & Pukin pikku apuria, Lisa on vaikeampi kuin luulinkaan, mutta kyllähän se jotenkin nyt sujuu.  ::)

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #170 08.09.12 - 14:12
Jakakaa ihmeessä täällä luomuksianne. Ei se oikein ketään hetkauta jos kertoo "Joo, oon mä kerran piirtäny Bartin".
;)

Tässä esimerkkinä minun versioni Joulupukin pikkuapurista (vuodelta 2009).

Kynämallinnus:


Ja tietokoneella aloitettu piirtäminen, joka jäi kyllä kesken pahasti :D


Pikaisesti piirsin loput vartalosta, en jaksanut tehdä heijastuksia (kaulapanta on yhtä pikaisesti tehty kuin tassutkin :D)
Viimeksi muokattu08.09.12 - 14:56 Kirjoittaja: Sami

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #171 08.09.12 - 15:21
Hienoja on. Oma komeutensa myös tuossa keskeneräiseksi jääneessä Pikkuapurissa.. Paljonko menee aikaa tollaisen kynämallinnuksen/tietokonepiirtämisen tekemisessä jos melko tarkasti yrittää? yli 2h?

Oli joskus koneella joku painttitöherrys (todella pahasti pieleenmennyt) Ned Flandersista, mutta poistin sen joskus keväämmällä monien muiden turhien tiedostojen mukana.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #172 08.09.12 - 15:34
Hienoja on. Oma komeutensa myös tuossa keskeneräiseksi jääneessä Pikkuapurissa.. Paljonko menee aikaa tollaisen kynämallinnuksen/tietokonepiirtämisen tekemisessä jos melko tarkasti yrittää? yli 2h?
Lyijykynällä piirrellen ja ahkerasti pyyhekumia hyödyntäen piirtämiseen menee yleensä n. 15-45min. Kauheasti ei kannata yksityiskohtia väkerrellä, jos tiedät että piirrät koneella kuvan lopulliseen muotoonsa.
Jos koneella piirtää jälkikäteen väritykset ja muut, niin suosittelen että piirrät vain ääriviivat ja valmiiseen kuvaan tulevat mustat-viivat jo paperille.

Seuraavaksi tulee skannata kuva, suosittelen ehdottomasti skannaamista sillä kuvan ottaminen vääristää kuvan mittasuhteita.

Tietokoneella avataan skannattu tiedosto jollakin piirrustusohjelmalla, itse suosin Adoben Illustratoria ja Photoshopia, mutta koska molemmat ovat maksullisia ohjelmia niin esimerkiksi Gimp on ilmainen kuvankäsittelyohjelma. Paintillakin voi harjoitella, mutta priimaa laatua ei saa aikaiseksi sillä.

Kannattaa harjoitella layereiden käyttöä, sillä tavalla voi piirtää vaikka päälimmäiselle kerrokselle ääriviivat ja alapuolelle alkaa värittämään eri layereille. Mutta yksityiskohdat, värien pehmentämiset ja muut vievät pirusti omaa aikaansa.

Sanoisin että Pikkuapurin tekemiseen meni piirtäessä 20min ja tietokoneella tehtyyn osuuteen yhteensä 1h-2h.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #173 27.05.13 - 19:54
Bart näyttää jotenkin siistiltä, ehkä sinun piirrostyylisi sopii Bartien tekemiseen. Muutkin ovat omaperäisen hyviä, Bart vaan paras.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #174 27.05.13 - 20:10
Piti munkin nyt lopultakin kokeilla Simpsonien piirtämistä  :D
Oli sen verran kivaa, ettei varmaan tähän jää.

Pahoittelemme, mutta et ole oikeutettu näkemään juonipaljastuksen sisältöä.
Bart on noista ilman muuta paras. Voisit piirtää enemmänkin näitä.
Homer voisi olla mielenkiintoisen näköinen.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #175 28.05.13 - 14:33
Piti munkin nyt lopultakin kokeilla Simpsonien piirtämistä  :D
Oli sen verran kivaa, ettei varmaan tähän jää.

Pahoittelemme, mutta et ole oikeutettu näkemään juonipaljastuksen sisältöä.

Aika hyviähän nuo ovat ja aika veikeän näköisiä. Bart on noista ehdottomasti paras. Lisa taas näyttää hivenen hauskalta. Sinusta tulisi hyvä piirtäjä Simpsonit-sarjaan.

Osaispa itsekin ikuistaa sarjan hahmot paperille. Piirtäisin etenkin lempihahmoni, eli Bartin, Lionel Hutzin sekä Moen. Mr. Hutz saattaa kyllä olla hiukan vaikea, samaten Moe.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #176 29.05.13 - 00:30
Piti munkin nyt lopultakin kokeilla Simpsonien piirtämistä  :D
Oli sen verran kivaa, ettei varmaan tähän jää.

Pahoittelemme, mutta et ole oikeutettu näkemään juonipaljastuksen sisältöä.
Bart on minunkin mielestäni hienoin. Hmm... Itsekin olen tainnut piirtää jonkun hahmon, mutta en tietenkään nyt löydä sitä tiedostojen uumenista.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #177 24.06.13 - 12:48
Apu-piirros välipalaksi:

Ei hassumpi. Tuop kelpaisi jääkaapin oveen tai ihan vain asunnon seinälle. Asunnon seinälle siksi, että vierailijat saavat kiitoksesi mukavassa muodossa.

Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #178 01.12.13 - 16:21
Simpsonien animaattorien vanha ohje hahmojen yksityiskohdista:


Vs: Simpsonit-hahmojen piirtäminen
Vastaus #179 05.02.14 - 07:10
https://twitter.com/tubatron/status/430795292934676480
David Silvermanin varhaisia harjoituksia