Kirjoittaja Aihe: Simpsonit - Keltaisen perheen kaksi vuosikymmentä  (Luettu 69011 kertaa)

Ajattelin lainata sen kirjastoautosta nyt joku päivä. Mahtaako olla hyvä?

Mahtaa. Simpsonien ystävälle oikeastaan aivan ehdoton teos.

Olen lukenut, kyllä. Itse asiassa kotoa kirjoituspöydältä löytyy tämä kyseinen teos, kirjastosta lainattuna.
Hyvä kirja, ehdottomasti. Kirjassa käsitellään perusteellisesti jokainen kausi 19:sta asti, ja kahdennestakymmenennestäkin on asiaa. Faniyhteisöistäkin on kerrottu. Mielenkiintoinen kirja simpsonit-faneille, kouluarvosanaksi antaisin 9.

Itse ostin kirjan vuoden 2008 lopussa, ja rupesin pikku hiljaa lukemaan. Kun sain luettua, totesin, että oli hyvä kirja ja hintansa väärti. En sanonut ehkä ääneen, mutta ainakin ajattelin. Se oli ensimmäinen kirja, jonka ostin sen maksaessa yli kaksikymmentä euroa.

Itseltäni kyseinen nide vielä puuttuu, joten onkohan sitä vielä saatavilla? Se kuulostaa ekan viestin perusteella niin mielenkiintoiselta, että olisi mahtijuttu hankkia se. Muutenkin Simpsonit -aiheiset oheistuotteet kiinnostaa.

Itseltäni kyseinen nide vielä puuttuu, joten onkohan sitä vielä saatavilla? Se kuulostaa ekan viestin perusteella niin mielenkiintoiselta, että olisi mahtijuttu hankkia se. Muutenkin Simpsonit -aiheiset oheistuotteet kiinnostaa.
On ainakin ihan perinteisenä pokkarina eli pehmeäkantisena saatavilla esim. cdon:sta (taitaa kyseessä olla juuri laajennettu versio kenties?). Kovakantisen version tilanteesta en sitten itse tiedä tarkemmin. Jossakin vaiheessa kun nuo painokset taisivat loppua.

Itseltäni kyseinen nide vielä puuttuu, joten onkohan sitä vielä saatavilla? Se kuulostaa ekan viestin perusteella niin mielenkiintoiselta, että olisi mahtijuttu hankkia se. Muutenkin Simpsonit -aiheiset oheistuotteet kiinnostaa.

Löytyy yhä pehmeäkantista kakkospainosta sekä pokkaripainosta (3. painos). Kovakantinen eka painos on loppuunmyyty.

Pokkaripainos on fyysisisiltä mitoiltaan kakkospainosta pienempi, teksti on pienempää jne. ja hinta todella alhainen. Eli on standardipokkari, kun kakkospainos on hiukan "prameampi" ja näyttävämpi, vaikka pehmeät kannet siinäkin. Keräilymielessä kakkonen on kauniimpi hyllyssä, mutta lukukokemuksen kannalta pokkari ei häviä ja on itse asiassa hiukan pidemmälle päivitettykin.

Hintoja voit kätevimmin vertailla täällä olevilla suorilla linkeillä molempiin versioihin eri kaupoissa.

Oho! Kahdet vastaukset tuli, täällä todella ollaan toverillisia.

Juu, tuli hankittua tuo kirja illalla CDONista, ja siellä se näytti olevan todella edullinen. Normaali hinta oli 15,95e ja kun alennus oli -56%, niin tuli sieltä tilattua. Nyt se hinta oli 6,95e. Ja vasta nyt vertailin noiden muiden kauppojen hintoaja ja huomasin, että oli hyvä valinta tuo CDON. *fiu* Jännä tuuri ja suuri helpotus että tilasin juuri tuolta, vaikka en tiennyt muiden kauppojen hintoja.

Oho! Kahdet vastaukset tuli, täällä todella ollaan toverillisia.

Juu, tuli hankittua tuo kirja illalla CDONista, ja siellä se näytti olevan todella edullinen. Normaali hinta oli 15,95e ja kun alennus oli -56%, niin tuli sieltä tilattua. Nyt se hinta oli 6,95e. Ja vasta nyt vertailin noiden muiden kauppojen hintoaja ja huomasin, että oli hyvä valinta tuo CDON. *fiu* Jännä tuuri ja suuri helpotus että tilasin juuri tuolta, vaikka en tiennyt muiden kauppojen hintoja.
Itse kanssa ostin samalla tarjouksella kyseisen kirjan ja odottelen tässä, että posti tuo paketin kotiin, jonka jälkeen viimein pääsee tähänkin opukseen tutustumaan.

Ai niin, unohtui kokonaan sanoa, että Paakkiselta on ilmestynyt uusi käännöskukkaskirja Yhdeksänmetrisen maasian poika. Tällä ei siis ole mitään tekemistä Simpsonien kanssa, mutta pieni mainos miehelle sallittakoon, kun ei kainona kaverina itse viitsinyt asiasta mainita :)

Mielenkiintoinen kirja simpsonit-faneille, kouluarvosanaksi antaisin 9.
Itse antaisin jopa 9.5, ellen jopa 10! Niin hyvä kirja, piti kerran oikein syventyä kirjaan jonkun hyvän ohjelman sijaan! =)

Jos kirja vielä puuttuu, sen saa nyt halvalla Akateemisen kirjakaupan ALEsta. (6,90) Löytyy kohdasta "huumori".

Lukenut olen ja moneen kertaan.
Itse rakastin kirjaa yli kaiken ja ahmin sen todellakin innolla.
Ensimmäisen kerran lukiessani päätin, että kun se loppuu, luen uudestaan.
Nerokas, täydellinen, tai no... välillä vähän toistava.
Silti, rakastin <3

Löysin kirjasta pienen virheen:
Lainaus käyttäjältä: Simpsonit - Keltaisen perheen kaksi vuosikymmentä (Luku: 6. Esityskausi, Sivu: 82)
...Riidan lopputulos oli, että Groening poistatti nimensä jakson alku -ja lopputeksteistä. Jakso kuitenkin esitettiin suunnitellusti, eikä toisesta sarjasta lainatun hahmon vierailu juurikaan pistänyt silmään. Olihan hahmon äänenä Simpsoneissa jo aiemmin mm. Margea liehittelevän Jacquesin sekä teatteriohjaaja Llewelyn Sinclairin äänenä kuultu Jon Lovitz...
Mun mielestä Jacquesta esitti Albert Brooks, vai olenko väärässä?
Viimeksi muokattu22.08.11 - 19:35 Kirjoittaja: Jarpeez

Löysin kirjasta pienen virheen:
Lainaus käyttäjältä: Simpsonit - Keltaisen perheen kaksi vuosikymmentä (Luku: 6. Esityskausi, Sivu: 82)
...Riidan lopputulos oli, että Groening poistatti nimensä jakson alku -ja lopputeksteistä. Jakso kuitenkin esitettiin suunnitellusti, eikä toisesta sarjasta lainatun hahmon vierailu juurikaan pistänyt silmään. Olihan hahmon äänenä Simpsoneissa jo aiemmin mm. Margea liehittelevän Jacquesin sekä teatteriohjaaja Llewelyn Sinclairin äänenä kuultu Jon Lovitz...
Mun mielestä Jacquesta esitti Albert Brooks, vai olenko väärässä?
Virhe on tuossa Jacques'issa. Sen tilalla pitäisi olla Artie Ziff, jota Lovitz esitti. Hyvin huomattu.

Se on hyvä kirja, jossa on todella hyvä kirjailija ja paljon tietoa sain siitä ennen kuin tarkemmin nippelitietoa kävin pyörittelemään.