Kirjoittaja Aihe: Simpsoneissa toistuvat asiat  (Luettu 55467 kertaa)

Simpsoneissa toistuvat asiat
21.12.07 - 22:34
Onko kukaan muu laittanut merkille toistuvia tempauksia jotka on tismalleen samanlaisia kun jossain aijjemmassa jaksossa? Tänne voisi listata niitä.
 Enkä tarkota aiheella tämmösiä legendaarisia sanontoja kuten  :doh: tai muuten vakiokalustoon kuuluvia vitsejä
-------
Muistaakseni leffassa oli kohtaus jossa ne tuli sinne uuteen paikkaan missä oli uskomattomat maisemat ja sitten näytettiinkin,että todellisuus oli jtn muuta ja Homerilla oli vain kuva kädessä (voin muistaa ihan omianikin). Täsmälleen sama temppu on siinä grilli jaksossa jossa Homer ylpeilee grillillään ja hetken päästä selviää,että hänellä onkin ohje siinä.

Miten on?? onko todettu,että juttu on hauska ja sitä on toistettu sen takia vai onko vain ideoitten köyhyyttä?

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #1 23.12.07 - 17:33
noh.  monessa jaksossa on ollu että bart menettää pukin pikku apurin jotenkin     

Bart2

Vieras
Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #2 23.12.07 - 21:31
Tänään Bart menetti koiransa poliiseille, kun siitä tuli poliisikoira.

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #3 23.12.07 - 23:34
mä en nyt tiedä pitäisikö tää nyt liittää kliseeksi vai ei, mutta ainakin itse kiinntän joka kerta siihen huomiota, että lähes jokainen jakso alkaa sellasella samalla musiikilla. siis huom en nyt tarkota sitä tunnaria, vaan kun jakso alkaa sohvakohtauksen jälkeen.

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #4 29.12.07 - 16:15
mä en nyt tiedä pitäisikö tää nyt liittää kliseeksi vai ei, mutta ainakin itse kiinntän joka kerta siihen huomiota, että lähes jokainen jakso alkaa sellasella samalla musiikilla. siis huom en nyt tarkota sitä tunnaria, vaan kun jakso alkaa sohvakohtauksen jälkeen.

Ei mielestäni voi luokitella, koska samantyylisesti muissakin sarjoissa käytetään samoja tausta-/välimusiikkeja. Hieman typerältähän se kuulostaisi, jos välimusiikit vaihtuisivat kokoajan.

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #5 29.12.07 - 20:44
Itsekin muistin tuon grillikohtauksen (Mom and Pop-art) ja samantapaisen The Simpsons moviesta. Niin ja sanottakoon tuohon ääni juttuun, että sehän on luonnollista, että samassa sarjassa on sama "tunnari." Mitä erikoista siinä on?

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #6 30.12.07 - 14:32
samoja taustakuvia käyetään aika usein.
 ja aika usein on sellainen kohta että ostoskärryt valuu alamäkeä pitkin jonkun kaupan edessä, sellanen siirtymä kun näytetään margea ostoksilla siellä ruokakaupassa (en tarkota Kwik-E-Mart:ia)

tietääkö kukaan mitä tarkotan? ::)

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #7 30.12.07 - 15:10
Juu tiiän mitä tarkoitat. Ja eikö monessakin jaksossa käytetä samoja sohvakohtauksia?

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #8 31.12.07 - 03:53
samoja taustakuvia käyetään aika usein.
 ja aika usein on sellainen kohta että ostoskärryt valuu alamäkeä pitkin jonkun kaupan edessä, sellanen siirtymä kun näytetään margea ostoksilla siellä ruokakaupassa (en tarkota Kwik-E-Mart:ia)

tietääkö kukaan mitä tarkotan? ::)
Kyllä!
Monesti tulee pongattua noi kyseiset ostoskärryt, muutkin näemmän huomanneet sen. (:

Olen koittanut miettiä ja pongata kyseisiä kliseitä, mutta loppujen lopuksi täytyy myöntää ettei niitä taida mitään valtavan paljoa ainakaan olla, koska itse en oikeastikkaan keksi montaa uutta, mitä täällä ei ole jo mainittu.


Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #9 03.01.08 - 13:18
Mister.Burns aina unohtaa Homerin nimen

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #10 03.01.08 - 18:37
Mister.Burns aina unohtaa Homerin nimen

ihan tarkoituksella tehty. (;

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #11 04.01.08 - 19:28
Mister.Burns aina unohtaa Homerin nimen

ihan tarkoituksella tehty. (;

Tosiaan tässähän vaan korostetaan monia alaisia hallitsevan pomon ja ahtaalla olevia työntekijöiden suhdetta. Burnsille kaikki työntekijät ovatkin niin yhdentekeviä ettei niiden nimien muistaminen ole tarpeellista tuoton kannalta. (Tietysti poikkeuksena Lenny) ;)

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #12 04.01.08 - 22:47
olikohan tän päivän jakso(?) kun Homer hyvästelee varpaat ja sitten maha alkaa turpoamaan ja jalat katoaa näkyvistä.
Jossain jaksossa olen tämän varmasti nähnyt aijjemminkin tosin sillon Homer taisi ruveta juomaan Duffia kun tässä jaksossa taisi olla ruoka kyseessä..

JA onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota tohon Moen kapakan sijaintiin? ku se vaihtaa paikkaa joka jaksossa!! Sillonku Homer alko raittiiksi niin se kehuskeli käveleväsä baariin asti ja sitten kuvaa näytettiin Homerin edestä niin siinä ei ollut kuin 2 taloa välissä ja jossain jaksoissa sinne on taas thousand miles
 Tosin tääkin on semmonen suunniteltu juttu,mutta mainihimpahan kumminkin  ;D

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #13 05.01.08 - 00:14
olikohan tän päivän jakso(?) kun Homer hyvästelee varpaat ja sitten maha alkaa turpoamaan ja jalat katoaa näkyvistä.
Jossain jaksossa olen tämän varmasti nähnyt aijjemminkin tosin sillon Homer taisi ruveta juomaan Duffia kun tässä jaksossa taisi olla ruoka kyseessä..

JA onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota tohon Moen kapakan sijaintiin? ku se vaihtaa paikkaa joka jaksossa!! Sillonku Homer alko raittiiksi niin se kehuskeli käveleväsä baariin asti ja sitten kuvaa näytettiin Homerin edestä niin siinä ei ollut kuin 2 taloa välissä ja jossain jaksoissa sinne on taas thousand miles
 Tosin tääkin on semmonen suunniteltu juttu,mutta mainihimpahan kumminkin  ;D
Näin on mutta tuottajat voivat vedota siihen, että simpsonithan ovat vain piirretty huumorillinen animaatiosarja jonka ei aina tarvitse olla kovinkaan realistinen. Sitä paitsi eihän vitsi muuten edes olisi toiminutkaan, ellei pieniä paikan vaihdoksia olisi tehty hetkellisesti.

Tosin pointtisi on kyllä aivan paikkaansa pitävä näin on päässyt käymään muutaman kerran kyllä. : D

Vs: Simpsoneissa toistuvat asiat
Vastaus #14 05.01.08 - 18:59
Jaksossa Perjantai-illan aave (The Springfield Files) yhdessä kohtauksessa Kilpikonna on varastanut Aben teko hampaat
ja samalla lailla aikaisemmassa jaksossa (en muista nimeä) pukin pikku apuri (muistaakseni) varasti Aben hampaat.
Perjantai-illan aave kommentti raidallakin tekijät myöntää käyttäneensä tätä samaa vitsiä kahdesti.