Kirjoittaja Aihe: 27. esityskausi  (Luettu 117365 kertaa)

27. esityskausi
08.06.15 - 16:44
27. esityskausi (2015–2016)

Tässä ketjussa käydään keskustelua Simpsonien 26. esityskaudesta. Mitä pidät kaudesta kokonaisuutena? Mitkä ovat kauden parhaat, mitkä huonoimmat jaksot? Tahdotko sanoa jotain muuta kaudesta?

Voit myös kirjoittaa arvosteluja kauden jaksoista. Tarpeeksi hyvin kirjoitetut arvostelut linkitetään kyseisen jakson esittelyyn Simpsonit.orgissa. Hyvä arvostelu on huolellinen, kattava ja kunnolla perusteltu. Ohjeita ja vinkkejä arvostelun kirjoittamiseen on täällä.

Keskustelu saattaa sisältää spoilereita. Tätä edemmäs ei siis kannata lukea, jos ei halua tietää yksityiskohtia jaksojen juonista.

Kauden jaksot

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #1 08.06.15 - 16:50
Sideshow Bob tappaa Bart Simpsonin ensi syksynä -Dome.fi

Tulevalta 27. esityskaudelta on paljastettu jo muutama seikka. Ainakin Professori Frink saa oman jaksonsa ystävänpäivänä nimellä; Love Is in the N2-O2-Ar-CO2-Ne-He-CH4

Samoin myös on herätelty Kelsey Grammerin esittämän Sideshow Bobin faneja, kun Bob pääsee vihdoinkin listimään Bartin Kauhujen Talo XXVI -jaksossa. (Sitten taitaa Sideshow Bob -hahmo olemaan jo lypsetty loppuun)

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #2 08.06.15 - 17:13
Tulevalta 27. esityskaudelta on paljastettu jo muutama seikka. Ainakin Professori Frink saa oman jaksonsa ystävänpäivänä nimellä; Love Is in the N2-O2-Ar-CO2-Ne-He-CH4

Örh, miten ankealta kuulostava jakso. Miten kukaan jaksaa 20 minuuttia Frinkiä?

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #3 08.06.15 - 17:25
Tulevalta 27. esityskaudelta on paljastettu jo muutama seikka. Ainakin Professori Frink saa oman jaksonsa ystävänpäivänä nimellä; Love Is in the N2-O2-Ar-CO2-Ne-He-CH4

Örh, miten ankealta kuulostava jakso. Miten kukaan jaksaa 20 minuuttia Frinkiä?
Ehkä kerrankin jakson suomenkielinen nimi on parempi, veikkaisin nimeksi vaikkapa Rakkauden kaava.

Frink ei ole koskaan ollut hahmo minun mieleeni, kun häneen on lyöty ne nörttivitsit jotka eivät ole sopineet Sarjishemmolle ja muutenkin hahmo on liiankin ontto 20 minuuttiselle. Mutta olemmehan nähneet jo Sarjishemmon rakkausjakson, joten mitä tältä jaksolta on oikeastaan enää odotettavissa? Kenties jotain lainauksia sarjoista Rillit huurussa sekä Silicon Valley?

Seuraavaksi odottelen sitten jaksoa Squeaky voiced-teenilta  :D

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #4 08.06.15 - 17:31
Älkää pelätkö, eiköhän Frinkin osuus jää kuitenkin pikemminkin 5 minuuttiin. Alkuun pitkä sohvakohtaus, 10 minuuttia ennen varsinaisen juonen alkamista, sitten juonia 2 päällekkäin, lopetukseksi joku irrallinen vitsi, lopputekstit.

Itse asiassa juuri tämänkaltaisia jaksoja olen odottanutkin: sivuhahmopainotteisia juonia. Minun kirjoissa "Frink rakastuu" on heti parempi kuin "Bart ja tyttö".

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #5 08.06.15 - 18:20
Ehkä kerrankin jakson suomenkielinen nimi on parempi, veikkaisin nimeksi vaikkapa Rakkauden kaava.

Tuo Love Is in the N2-O2-Ar-CO2-Ne-He-CH4 on minusta aika hyvä nimi! Suomalaiskatsojia varmaan aliarvioidaan sen verran, ettei suoraa käännöstä edes harkita meillä.

Älkää pelätkö, eiköhän Frinkin osuus jää kuitenkin pikemminkin 5 minuuttiin. Alkuun pitkä sohvakohtaus, 10 minuuttia ennen varsinaisen juonen alkamista, sitten juonia 2 päällekkäin, lopetukseksi joku irrallinen vitsi, lopputekstit.

Hehe, aika hyvä arvaus!

Itse asiassa juuri tämänkaltaisia jaksoja olen odottanutkin: sivuhahmopainotteisia juonia. Minun kirjoissa "Frink rakastuu" on heti parempi kuin "Bart ja tyttö".

"Frink rakastuu" ja "Bart ja tyttö" jakson juonena on minusta vähän sama kuin vertailisi, onko parempi saada harmaalokin vai naurulokin kakka hattaraan: pilalle se menee joka tapauksessa. Sivuhahmopainotteisista juonista olen samaa mieltä, mutta Frinkiä en jaksa minuuttia kauempaa. Jotenkin turhan yliampuva hahmo Simpsoneihin.

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #6 08.06.15 - 19:12
Viimein Bob tappaa Bartin! Kun luin ton Domen otsikon luulin jo että oikeesti tappaa mutta se tappaakin vain Treehouse of Horror jaksossa eli ei oikeasti. Itse luulen että Bob esiintyy ainakin toisen kerran kaudessa mutta vain pienessä roolissa.

Sitten kiva kun tulee jakso Frinkistä. Vaikka hän ei ole suosikki hahmoni niin silti odotan sitä jaksoo.

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #7 08.06.15 - 19:15
Ehkä kerrankin jakson suomenkielinen nimi on parempi, veikkaisin nimeksi vaikkapa Rakkauden kaava.

Mielestäni simpsoneiden nimien suomennokset ovat ihan hirveitä...(Esim. American History X-cellent = Lisan hampaat...anteeksi mitä) mutta ehkä tälläisessä tapauksessa suomenkielinen nimi voi olla ainakin helpommin muistettava :D.
Hm...tuo Frink jakso voi olla hyvä tai ärsyttävä...
Ja kauhujen talo Sideshowbob- jaksoon: Ehkä on hyvä, että Bob saa tapettua Bartin hänen mielenterveytensä kannalta (joka on jo menetetty...) edes kauhujen talo jaksossa :D.
Tietääkö joku milloin 27-kausi tulee Suomessa?

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #8 08.06.15 - 19:40
Ehkä kerrankin jakson suomenkielinen nimi on parempi, veikkaisin nimeksi vaikkapa Rakkauden kaava.

Mielestäni simpsoneiden nimien suomennokset ovat ihan hirveitä...(Esim. American History X-cellent = Lisan hampaat...anteeksi mitä) mutta ehkä tälläisessä tapauksessa suomenkielinen nimi voi olla ainakin helpommin muistettava :D.

Lisan hampaat on englanniksi Last Exit to Springfield. Se on harvoja jaksoja, joiden suomenkielisen nimen muistan.

Tietääkö joku milloin 27-kausi tulee Suomessa?

26. kausi tuli tänä keväänä, tai oikeastaanhan se on edelleen kesken. Kausi 27 tullee siis ensi keväänä tai viimeistään ensi vuoden syksyllä.

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #9 08.06.15 - 19:57
Ehkä kerrankin jakson suomenkielinen nimi on parempi, veikkaisin nimeksi vaikkapa Rakkauden kaava.

Mielestäni simpsoneiden nimien suomennokset ovat ihan hirveitä...(Esim. American History X-cellent = Lisan hampaat...anteeksi mitä) mutta ehkä tälläisessä tapauksessa suomenkielinen nimi voi olla ainakin helpommin muistettava :D.

Lisan hampaat on englanniksi Last Exit to Springfield. Se on harvoja jaksoja, joiden suomenkielisen nimen muistan.

Tietääkö joku milloin 27-kausi tulee Suomessa?

26. kausi tuli tänä keväänä, tai oikeastaanhan se on edelleen kesken. Kausi 27 tullee siis ensi keväänä tai viimeistään ensi vuoden syksyllä.


Ei vitsi niimpä olikin! Miksiköhän sekoitin tuon American History X-cellentin (suomeksi: Vallan Kahvassa) ja Last Exit to Sprinfieldin...no kuitenkin Lisan hampaat on huono suomennos. Minäkin muistan yleensä paremmin englanninkieliset nimet kuin suomenkieliset. Pari muuta surkeaa suomennosta on Homer the Smithers = Turpiin ja onnea & varsinkin Star is Burns = Neljät hautajaiset ja yhdet häät. Tuossa Star is Burns jaksossa mainittiin kerran ehkä 5 sekunnin ajan neljät hautajaiset ja yhdet häät! Mutta joo olen ihan väärässä topicissa puhumassa simpsoneiden suomennoksista...

Harmi, että pitää odottaa noin kauan tuota 27 kautta.

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #10 08.06.15 - 21:20
Tietääkö joku milloin 27-kausi tulee Suomessa?

26. kausi tuli tänä keväänä, tai oikeastaanhan se on edelleen kesken. Kausi 27 tullee siis ensi keväänä tai viimeistään ensi vuoden syksyllä.
27. esityskauden ensimmäinen jakso näytetään 27.09.2015 Yhdysvalloissa, ja viimeiset jaksot tulevat keväällä joten veikkaisin itse loppukevättä 2016 tai sen jälkeen.

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #11 10.06.15 - 17:09
http://www.iltalehti.fi/viihde/2015061019837939_vi.shtml

Siis anteeksi mitä!? Ai ihan kokonaan vai vain yhden jakson ajaksi? Nyt menee jo aika oudoksi...mitäs mieltä olette tästä?

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #12 10.06.15 - 17:36
Minusta kaikki Jeanin kommenteissa viittasi siihen, että kyseessä on vain tuo yksi jakso. Hän puhui samalla muista tuotantokauden jaksoista. Olisin todella yllättynyt, jos he uskaltaisivat tehdä noinkin ison muutoksen sarjaan.

Niin, ja voisin tietysti ilmaista valitukseni siitä, että jälleen jakson aiheena Homerin ja Margen avioliitto. Viimeisin oli kylläkin ihan hyvä (jos Dangers on a Train oli viimeisin), joten rimaa on jokseenkin nostettu.


Vs: 27. esityskausi
Vastaus #13 10.06.15 - 18:18
"Sideshow Bob tappaa Bartin!!!"*
"Marge dumppaa Homerin!!!"**











































*Kauhujen talo -jaksossa
**Noin puolikkaan jakson ajaksi

Vs: 27. esityskausi
Vastaus #14 10.06.15 - 18:34
"Sideshow Bob tappaa Bartin!!!"*
"Marge dumppaa Homerin!!!"**















*Kauhujen talo -jaksossa
**Noin puolikkaan jakson ajaksi


Hahah :D. No noinhan se aina menee. Hirveän harhaanjohtavia otsikoita "Sideshow Bob tappaa Bartin" ja kun lukee uutisen selviääkin, että se on vain kauhujen talo jaksossa...