Kirjoittaja Aihe: Simpsonit-Legot  (Luettu 89694 kertaa)

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #15 12.01.14 - 21:33

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #16 13.01.14 - 16:47
Olenko jotenkin pihalla, kun en ymmärrä tätä Lego-hypetystä? Kauhea haloo yhdestä ylihintaisesta lelusetistä. Kaikenlaista uutta Simpsonit-krääsää tunkee markkinoille joka vuosi vaikka kuinka paljon, mutta niistä ei yleensä kirjoiteta yhtä paljon kuin Legoista. Onko esimerkiksi tällä palstalla joku, joka on aidosti innoissaan noista? En tarkoita pahalla, saa tunnustaa ihan vapaasti :D

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #17 13.01.14 - 19:42
Tuntuu olevan ns. "Tosifanien" kymmenien vuosien toive päästä rakentamaan pala palalta Simpsoneiden talo. Googlettamalla löytyy paljon esimerkki aineistoa. Ja luultavasti vanhemmiksi tulleet lego-sukupolven vanhemmat saa tästä yhteisharrastusten lasten kanssa ja jälleen uusi sukupolvi saadaan sarjan faneiksi.. syitä on monia ja varmaan Jouni Paakkinen osaisi avata enemmän, että miksi juuri legot ovat se juttu ja mitä muuta tosifanit ovat odottaneet pitkän ikuisuuden.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #18 14.01.14 - 15:42
Tuntuu olevan ns. "Tosifanien" kymmenien vuosien toive päästä rakentamaan pala palalta Simpsoneiden talo. Googlettamalla löytyy paljon esimerkki aineistoa. Ja luultavasti vanhemmiksi tulleet lego-sukupolven vanhemmat saa tästä yhteisharrastusten lasten kanssa ja jälleen uusi sukupolvi saadaan sarjan faneiksi.. syitä on monia ja varmaan Jouni Paakkinen osaisi avata enemmän, että miksi juuri legot ovat se juttu ja mitä muuta tosifanit ovat odottaneet pitkän ikuisuuden.

Tai sitten Fox on jälleen kerran onnistunut luomaan lähes tyhjästä ison puheenaiheen. Tai sitten me elämme niin umpiossa, että kun näemme pari aiheesta kertovaa uutista ja kymmenen some-mainintaa, kuvittelemme aiheen olevan se maailman isoin juttu tällä hetkellä. Yritän ajatella asiaa objektiivisesti eivätkä Simpsonit-Legot minusta ole iso juttu.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #19 14.01.14 - 17:43
Tai sitten Fox on jälleen kerran onnistunut luomaan lähes tyhjästä ison puheenaiheen. Tai sitten me elämme niin umpiossa, että kun näemme pari aiheesta kertovaa uutista ja kymmenen some-mainintaa, kuvittelemme aiheen olevan se maailman isoin juttu tällä hetkellä. Yritän ajatella asiaa objektiivisesti eivätkä Simpsonit-Legot minusta ole iso juttu.
Luulen että Facebookissa Legon sivuilla 49 654 tykkääjää aiheesta, 12 634 jakoa kertovat jo osuutensa. En tiedä mistä noita sinun lukuja keräilet tai mihin pystyt vertaamaan kun et sosiaalista mediaa käytä, mutta kuulostaa perin suomalaiselta journalismilta ;). Kaupan päälle voidaan laittaa myös maailmanlaajuinen mediahuomio, eikä vain meidän iltapäivälehdet. Tarkasta faktasi.

Jotkut ihmiset eivät ymmärrä fanituotteiden päälle tippaakaan ja arvostelee niiden keräilijät. Tuskinpa keskustelupalstalla jossa on alle 15 aktiivista käyttäjää ja kaikki Simpsonit-vastaisella asenteella ymmärtää oheistuotteista mitään. Asiasta tietämättömät voivat tutkia kuinka paljon esimerkiksi Star Warsin tuottoisasta elinkaaresta perustuu oheistuotteisiin.

Jos kiinnostaa oikeiden fanien mielipiteitä, niin vaikkapa No Homer's Club on siihen oiva paikka; ja suora linkki aiheeseen: http://www.nohomers.net/showthread.php?97467-The-Simpsons-Lego-Project-that-could-become-official-lego!

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #20 14.01.14 - 20:18
Ei noita Lego-settejä voi kyllä millään vähätellä, eivät he siellä ihan mistä tahansa aiheesta settejään julkaise, kyllä kaikki Star Warsit, Batmanit ja muut ovat kummiskin niin tunnettuja maailmanlaajuisesti, kuten Simpsonitkin nyt. En tiedä kuka pariasataa viitsii maksaa vain siksi, että keräilee Simpsonit-fanitavaraa, mutta kai jotkut Lego-fanit jotka pitävät Simpsoneista noita saattaisi ostaa.

(Meillähän oli jokunen postaus jossain muussa aiheessa tästä samaisesta Lego-jupakasta, kenties ne pitäisi yhdistää?)

Jos kiinnostaa oikeiden fanien mielipiteitä, niin vaikkapa No Homer's Club on siihen oiva paikka; ja suora linkki aiheeseen: http://www.nohomers.net/showthread.php?97467-The-Simpsons-Lego-Project-that-could-become-official-lego!

No jaa, No Homersissa vasta Simpsonit-vastaista asennetta onkin, ja minunkin viesteihin tuolla voi törmätä, joten tiedä sitten oikeasta. Mutta onhan tuo ihan mielenkiintoista luettavaa tuo aihe paikoin.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #21 15.01.14 - 17:09
Tai sitten Fox on jälleen kerran onnistunut luomaan lähes tyhjästä ison puheenaiheen. Tai sitten me elämme niin umpiossa, että kun näemme pari aiheesta kertovaa uutista ja kymmenen some-mainintaa, kuvittelemme aiheen olevan se maailman isoin juttu tällä hetkellä. Yritän ajatella asiaa objektiivisesti eivätkä Simpsonit-Legot minusta ole iso juttu.
Luulen että Facebookissa Legon sivuilla 49 654 tykkääjää aiheesta, 12 634 jakoa kertovat jo osuutensa. En tiedä mistä noita sinun lukuja keräilet tai mihin pystyt vertaamaan kun et sosiaalista mediaa käytä, mutta kuulostaa perin suomalaiselta journalismilta ;). Kaupan päälle voidaan laittaa myös maailmanlaajuinen mediahuomio, eikä vain meidän iltapäivälehdet. Tarkasta faktasi.

Ai Legon Facebook on sinusta oikea mittari sille, kuinka iso juttu Lego on? Just joo. Totta kai minkä tahansa aiheen voi saada näyttämään isolta, jos tarpeeksi haluaa ja kaivelee. Se tuossa oli koko pointtini, että jos asioita seuraa tietyllä silmällä, voi oma käsitys vääristyä. Kun Simpsonit-fanina huomaan tavallista herkemmin kaiken Simpsoneihin liittyvän, niin jo pari sattumalta vastaan tulevaa uutista ja kymmenen some-mainintaa saattavat minusta aluksi vaikuttaa isolta. Jos olisimme Aku Ankka -faneja, pitäisimme Aku Ankkaan liittyviä uutisia helposti isoina, kun taas jostain Simpsonit-Legoista emme ehkä olisi kuulleetkaan. Jos menet kadulle ja kysyt sadalta satunnaiselta vastaantulijalta, kuinka iso juttu heille on Simpsonit-Legot tai Aku Ankka, et luultavasti löydä kovin montaa ihmistä. Tätä tarkoitin umpiolla ja objektiivisuudella.

Journalistisesta lähtökohdasta en ole edes yrittänyt selvittää koko juttua enkä ole esittänyt yhtäkään asiaa faktana. Kuten tuossa toisessa viestissäni sanoin, on sekin ihan mahdollista, että tämä on nyt oikeasti todella kuumaa hottia. Epäilen sitä kyllä vahvasti, varsinkin Suomen osalta. Kuriositeetti muiden joukossa, vaikka toki näyttää paisuvan.

Jotkut ihmiset eivät ymmärrä fanituotteiden päälle tippaakaan ja arvostelee niiden keräilijät.

Riippuu tuotteesta ja keräilyn motiivista. Jos hankkii kaikkea mahdollista kamaa vain siksi, että fanin mukamas täytyy tehdä niin, on aika kujalla. Jos hankkii aidosta innostuksesta, todellakin ymmärrän, vaikka en itse keräilystä pidäkään.

En ihan ymmärrä 200 euron Lego-settiä, ehkä jollain 50 eurolla se olisi vielä kiva juttu. Kuten aiemmassa viestissäni sanoin, en silti arvostele, jos joku oikeasti noista tykkää. Paljon turhampaakin fanitavaraa on Simpsoneista julkaistu kuin Legoja.

Tuskinpa keskustelupalstalla jossa on alle 15 aktiivista käyttäjää ja kaikki Simpsonit-vastaisella asenteella ymmärtää oheistuotteista mitään. Asiasta tietämättömät voivat tutkia kuinka paljon esimerkiksi Star Warsin tuottoisasta elinkaaresta perustuu oheistuotteisiin.

Jos viittaat tähän keskustelupalstaan ja sen asenteeseen, et seuraa sen keskusteluja kovin tarkasti, tai sitten teet sen yllä mainitsemallani tavalla tiettyjä asioita mielessäsi korostaen. Minusta täällä ei ole millään tavalla "Simpsonit-vastainen asenne" ja oheistuotteista on paljon ymmärrystä. Keskustelijoiden määrä ei ole oleellinen ymmärtämisen kannalta. Oheistuotteiden vaikutus brändin kaupalliseen menestykseen ei liity tähän aiheeseen mitenkään, kyllä jokainen tajuaa Simpsonien ja Star Warsin tahkoavan oheistuotteilla rahaa. Nämä kumpikin ovat minusta myös hyviä esimerkkejä siitä, että kaupallinen menestys ei ole sama juttu kuin ydintuotteen laatu, mutta sekin on toisen keskustelun aihe.

Jos kiinnostaa oikeiden fanien mielipiteitä, niin vaikkapa No Homer's Club on siihen oiva paikka; ja suora linkki aiheeseen: http://www.nohomers.net/showthread.php?97467-The-Simpsons-Lego-Project-that-could-become-official-lego!

"Oikeiden fanien"? Olipa huono trollaus ja aikamoinen epäluottamuslause, jos tahallasi vertaat tähän palstaan. Miksi tuolla on sinusta "oikeita faneja" ja täällä ei? Kummallakin palstalla noista tykätään ja ei tykätä samoin perustein.

Ei noita Lego-settejä voi kyllä millään vähätellä, eivät he siellä ihan mistä tahansa aiheesta settejään julkaise, kyllä kaikki Star Warsit, Batmanit ja muut ovat kummiskin niin tunnettuja maailmanlaajuisesti, kuten Simpsonitkin nyt. En tiedä kuka pariasataa viitsii maksaa vain siksi, että keräilee Simpsonit-fanitavaraa, mutta kai jotkut Lego-fanit jotka pitävät Simpsoneista noita saattaisi ostaa.

Onhan tuo sinänsä kova juttu, mutta kyynisenä ihmisenä en suostu näkemään tuota minään Legon kunnianosoituksena Simpsoneille, vaan kahden jättifirman yrityksenä tehdä yhdessä rahaa.

(Meillähän oli jokunen postaus jossain muussa aiheessa tästä samaisesta Lego-jupakasta, kenties ne pitäisi yhdistää?)

Yritin nyt kaivaa toisesta ketjusta kaiken aiheeseen liittyvän tähän yhteen ketjuun.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #22 15.01.14 - 17:30
Ai Legon Facebook on sinusta oikea mittari sille, kuinka iso juttu Lego on? Just joo. Totta kai minkä tahansa aiheen voi saada näyttämään isolta, jos tarpeeksi haluaa ja kaivelee. Se tuossa oli koko pointtini, että jos asioita seuraa tietyllä silmällä, voi oma käsitys vääristyä..
Annoin sinulle yhden esimerkin, Legon facebook-sivun. Ei ainakaan minun medialukutaitoni rajoitu niihin lähteisiin joista tavanomaisesti saan päivittäisen annokseni maailman ilmiöistä. Sanoisin että Simpsonit-fanina en mittaa asioiden painoarvoa muutaman seikan vuoksi (somelinkit ja muutamat iltapäivälööpit) kuten saatat olettaa. Vertaisin itseäni pörssimeklariin joka tutkii häntä kiinnostavia aiheita, laajasti. Ei kukaan meklarikaan tietojaan kerää pelkästään Kauppalehdestä ;)

Riippuu tuotteesta ja keräilyn motiivista. Jos hankkii kaikkea mahdollista kamaa vain siksi, että fanin mukamas täytyy tehdä niin, on aika kujalla. Jos hankkii aidosta innostuksesta, todellakin ymmärrän, vaikka en itse keräilystä pidäkään.
Kyllähän sinä itsekin keräilet, et vaan tavanomaisesti "oheiskrääsää" kuten useimmat fanikeräilijät tekevät. Minulla on tässä aiheessa tosiaan sympatiat ihmisten puolella jotka ovat tätä fanituotetta odottaneet, sinulla on se vastakkaisen rannan mielipide legoista.

Loppuihin asioihin en jaksa tässä aiheessa ottaa kantaa, olivat ilmaukseni trollauksia tai ei, ja voin sanoa että No Homer's Club oli provona.

Silti olen sitä mieltä, että hieno asia kun Simpsoneista tehdään kertaluonteiset legot (ne jotka ovat tulemattakin), ettei aleta valmistamaan kokonaista sarjaa jossa kerättäisiin esimerkiksi perheenjäsenet ja huoneet yksittäisinä rakennussetteinä. Sanoisin että jo tuossa perhe+talo setissä on tarpeeksi tavaraa, tosin itse olisin valmis maksamaan 100 €.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #23 15.01.14 - 18:27
Ai Legon Facebook on sinusta oikea mittari sille, kuinka iso juttu Lego on? Just joo. Totta kai minkä tahansa aiheen voi saada näyttämään isolta, jos tarpeeksi haluaa ja kaivelee. Se tuossa oli koko pointtini, että jos asioita seuraa tietyllä silmällä, voi oma käsitys vääristyä..
Annoin sinulle yhden esimerkin, Legon facebook-sivun. Ei ainakaan minun medialukutaitoni rajoitu niihin lähteisiin joista tavanomaisesti saan päivittäisen annokseni maailman ilmiöistä. Sanoisin että Simpsonit-fanina en mittaa asioiden painoarvoa muutaman seikan vuoksi (somelinkit ja muutamat iltapäivälööpit) kuten saatat olettaa. Vertaisin itseäni pörssimeklariin joka tutkii häntä kiinnostavia aiheita, laajasti. Ei kukaan meklarikaan tietojaan kerää pelkästään Kauppalehdestä ;)

Ihan aiheesta oletin, koska aloit tonkia jostain Facebookista lukuja perusteluksi :D Olisit mieluummin sanonut jotain, mikä olisi saanut minut vakuuttuneeksi siitä, että tämä Lego-homma on puolueettomasti tarkasteltuna massiivinen juttu. Väitän edelleen, että ei tämä niin kovin iso juttu ole. Voin olla väärässäkin.

Riippuu tuotteesta ja keräilyn motiivista. Jos hankkii kaikkea mahdollista kamaa vain siksi, että fanin mukamas täytyy tehdä niin, on aika kujalla. Jos hankkii aidosta innostuksesta, todellakin ymmärrän, vaikka en itse keräilystä pidäkään.
Kyllähän sinä itsekin keräilet, et vaan tavanomaisesti "oheiskrääsää" kuten useimmat fanikeräilijät tekevät. Minulla on tässä aiheessa tosiaan sympatiat ihmisten puolella jotka ovat tätä fanituotetta odottaneet, sinulla on se vastakkaisen rannan mielipide legoista.

No onko se nyt keräilyä, jos tietty harrastus vaatii sitä? Jos vaikka kuuntelen musiikkia, ei se tarkoita, että ostaisin kaikki surkeatkin levyt bändiltä, jonka fani olen. En siis harrasta keräilyä ainakaan siinä aivottomassa "pakko ostaa kaikki" -mielessä, josta puhuin.

Vaikka en itse jaksa enää aikuisiällä kiinnostua Legoista enkä ainakaan maksaisi niistä satoja euroja, osaan silti arvostaa ihmisiä, jotka niitä aidosta innostuksesta haluavat hommata. Olen sen aika selvästi ilmaissut jo parikin kertaa. Ei nyt heittäydytä tässä argumentoinnissa millekään henkiselle alakoulupihalle :D

Silti olen sitä mieltä, että hieno asia kun Simpsoneista tehdään kertaluonteiset legot (ne jotka ovat tulemattakin), ettei aleta valmistamaan kokonaista sarjaa jossa kerättäisiin esimerkiksi perheenjäsenet ja huoneet yksittäisinä rakennussetteinä. Sanoisin että jo tuossa perhe+talo setissä on tarpeeksi tavaraa, tosin itse olisin valmis maksamaan 100 €.

Minusta olisi jotenkin kornia asetella Simpsonit-ukkoja sinne tänne pitkin lelutaloa, mutta omapa on häpeäni, jään asenteeni takia nautinnosta paitsi :D Paitsi jos tuossa on jotain samaa henkeä kuin Lego Techniceissä, niitä sitten ehkä juuri ja juuri jaksaisin.

Mutta ainakin ylihinnasta olemme samaa mieltä.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #24 18.01.14 - 15:39
Täytyy myöntää, että nuo Simpsonit-legot ovat jossakin mielessä kiinnostavakin tapaus. Etenkin siinä mielessä, että on mukava seurata, mitä kaikkea Simpsoneista keksitäänkään. Ja onhan tuo Lego-setti upean näköinen. Ongelmana minun kohdallani on kuitenkin tuon setin hinta. Minulle, vähäväraraiselle ihmiselle, se on jo ihan liikaa. En pysty ostamaan sitä. Iloitsen kuitenkin, jos joku tosifani sen pystyy ostamaan itselleen.

Pahoittelen tässä samassa vielä aiempaa kielteistä viestiäni. Mä nyt olen tälläinen "epäilevä Tuomas". Yksi syy tuohon oli myös se, että elämä on tehnyt minusta kyynisen. Pohjimmiltani olen kuitenkin myönteinen ja seurallinen.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #25 27.03.14 - 15:55


Tuossa vähän kuvaa minifiguureista, joita tullaan mitä ilmeisimmin myymään sellaisissa yhden hahmon pussukoissa.  Aika hienoja, varsinkin nuo hahmojen käsissä olevat esineet ovat aika pirun siistejä. Esimerkiksi "Old Man Yells at Cloud" ja "I Choo-Choo-Choose You" ovat hienoja lisiä.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #26 27.03.14 - 19:09
Aika hienoja, varsinkin nuo hahmojen käsissä olevat esineet ovat aika pirun siistejä. Esimerkiksi "Old Man Yells at Cloud" ja "I Choo-Choo-Choose You" ovat hienoja lisiä.

Kyllä, hyviä yksityiskohtia ja kivoja viittauksia sarjaan. Ei ole menty siitä, missä aita on matalin.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #27 27.03.14 - 22:31
Näkee muuten että on 3D-mallit hahmoista, sillä jokainen hahmo vääntyy ja kääntyy jotenkin luonnollisempiin asentoihin. Homerin, Krustyn ja Milhousen päät ovat vähän epäsopusuhtaisia kroppaan nähden, jos muihin hahmoihin vertailee.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #28 27.03.14 - 23:17
Ovathan nuo kyllä erittäin hienoja ja yksityiskohtaisia. Täytyy vain toivoa, että Lego ei hinnoittele noita aivan taivaisiin, niin kuin pelkään... Saa nähdä.

Vs: Simpsonit-Legot
Vastaus #29 28.03.14 - 11:36
Nuo hahmojen esineet ovat tosiaan siistejä. Bongasin Milhouselta jonkin supersankarilehden ja Apulta pirtelöpurkin (tai mikä lie oikeesti onkaan).

Jos joku/jotkin noista pitäisi ostaa, ottaisin todennäköisesti Mr. Burnsin, Chiew Wiggumin, Abe Simpsonin ja Bartin. Ja Milhousen ihan vaan tuon sarjislehden takia. :D