Tuntuu olevan ns. "Tosifanien" kymmenien vuosien toive päästä rakentamaan pala palalta Simpsoneiden talo. Googlettamalla löytyy paljon esimerkki aineistoa. Ja luultavasti vanhemmiksi tulleet lego-sukupolven vanhemmat saa tästä yhteisharrastusten lasten kanssa ja jälleen uusi sukupolvi saadaan sarjan faneiksi.. syitä on monia ja varmaan Jouni Paakkinen osaisi avata enemmän, että miksi juuri legot ovat se juttu ja mitä muuta tosifanit ovat odottaneet pitkän ikuisuuden.
Tai sitten Fox on jälleen kerran onnistunut luomaan lähes tyhjästä ison puheenaiheen. Tai sitten me elämme niin umpiossa, että kun näemme pari aiheesta kertovaa uutista ja kymmenen some-mainintaa, kuvittelemme aiheen olevan se maailman isoin juttu tällä hetkellä. Yritän ajatella asiaa objektiivisesti eivätkä Simpsonit-Legot minusta ole iso juttu.
Jos kiinnostaa oikeiden fanien mielipiteitä, niin vaikkapa No Homer's Club on siihen oiva paikka; ja suora linkki aiheeseen: http://www.nohomers.net/showthread.php?97467-The-Simpsons-Lego-Project-that-could-become-official-lego!
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.01.14 - 15:42Tai sitten Fox on jälleen kerran onnistunut luomaan lähes tyhjästä ison puheenaiheen. Tai sitten me elämme niin umpiossa, että kun näemme pari aiheesta kertovaa uutista ja kymmenen some-mainintaa, kuvittelemme aiheen olevan se maailman isoin juttu tällä hetkellä. Yritän ajatella asiaa objektiivisesti eivätkä Simpsonit-Legot minusta ole iso juttu.Luulen että Facebookissa Legon sivuilla 49 654 tykkääjää aiheesta, 12 634 jakoa kertovat jo osuutensa. En tiedä mistä noita sinun lukuja keräilet tai mihin pystyt vertaamaan kun et sosiaalista mediaa käytä, mutta kuulostaa perin suomalaiselta journalismilta . Kaupan päälle voidaan laittaa myös maailmanlaajuinen mediahuomio, eikä vain meidän iltapäivälehdet. Tarkasta faktasi.
Jotkut ihmiset eivät ymmärrä fanituotteiden päälle tippaakaan ja arvostelee niiden keräilijät.
Tuskinpa keskustelupalstalla jossa on alle 15 aktiivista käyttäjää ja kaikki Simpsonit-vastaisella asenteella ymmärtää oheistuotteista mitään. Asiasta tietämättömät voivat tutkia kuinka paljon esimerkiksi Star Warsin tuottoisasta elinkaaresta perustuu oheistuotteisiin.
Ei noita Lego-settejä voi kyllä millään vähätellä, eivät he siellä ihan mistä tahansa aiheesta settejään julkaise, kyllä kaikki Star Warsit, Batmanit ja muut ovat kummiskin niin tunnettuja maailmanlaajuisesti, kuten Simpsonitkin nyt. En tiedä kuka pariasataa viitsii maksaa vain siksi, että keräilee Simpsonit-fanitavaraa, mutta kai jotkut Lego-fanit jotka pitävät Simpsoneista noita saattaisi ostaa.
(Meillähän oli jokunen postaus jossain muussa aiheessa tästä samaisesta Lego-jupakasta, kenties ne pitäisi yhdistää?)
Ai Legon Facebook on sinusta oikea mittari sille, kuinka iso juttu Lego on? Just joo. Totta kai minkä tahansa aiheen voi saada näyttämään isolta, jos tarpeeksi haluaa ja kaivelee. Se tuossa oli koko pointtini, että jos asioita seuraa tietyllä silmällä, voi oma käsitys vääristyä..
Riippuu tuotteesta ja keräilyn motiivista. Jos hankkii kaikkea mahdollista kamaa vain siksi, että fanin mukamas täytyy tehdä niin, on aika kujalla. Jos hankkii aidosta innostuksesta, todellakin ymmärrän, vaikka en itse keräilystä pidäkään.
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.01.14 - 15:42Ai Legon Facebook on sinusta oikea mittari sille, kuinka iso juttu Lego on? Just joo. Totta kai minkä tahansa aiheen voi saada näyttämään isolta, jos tarpeeksi haluaa ja kaivelee. Se tuossa oli koko pointtini, että jos asioita seuraa tietyllä silmällä, voi oma käsitys vääristyä..Annoin sinulle yhden esimerkin, Legon facebook-sivun. Ei ainakaan minun medialukutaitoni rajoitu niihin lähteisiin joista tavanomaisesti saan päivittäisen annokseni maailman ilmiöistä. Sanoisin että Simpsonit-fanina en mittaa asioiden painoarvoa muutaman seikan vuoksi (somelinkit ja muutamat iltapäivälööpit) kuten saatat olettaa. Vertaisin itseäni pörssimeklariin joka tutkii häntä kiinnostavia aiheita, laajasti. Ei kukaan meklarikaan tietojaan kerää pelkästään Kauppalehdestä
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.01.14 - 15:42Riippuu tuotteesta ja keräilyn motiivista. Jos hankkii kaikkea mahdollista kamaa vain siksi, että fanin mukamas täytyy tehdä niin, on aika kujalla. Jos hankkii aidosta innostuksesta, todellakin ymmärrän, vaikka en itse keräilystä pidäkään.Kyllähän sinä itsekin keräilet, et vaan tavanomaisesti "oheiskrääsää" kuten useimmat fanikeräilijät tekevät. Minulla on tässä aiheessa tosiaan sympatiat ihmisten puolella jotka ovat tätä fanituotetta odottaneet, sinulla on se vastakkaisen rannan mielipide legoista.
Silti olen sitä mieltä, että hieno asia kun Simpsoneista tehdään kertaluonteiset legot (ne jotka ovat tulemattakin), ettei aleta valmistamaan kokonaista sarjaa jossa kerättäisiin esimerkiksi perheenjäsenet ja huoneet yksittäisinä rakennussetteinä. Sanoisin että jo tuossa perhe+talo setissä on tarpeeksi tavaraa, tosin itse olisin valmis maksamaan 100 €.
Aika hienoja, varsinkin nuo hahmojen käsissä olevat esineet ovat aika pirun siistejä. Esimerkiksi "Old Man Yells at Cloud" ja "I Choo-Choo-Choose You" ovat hienoja lisiä.