Kirjoittaja Aihe: Yleinen keskustelu jaksoista  (Luettu 103237 kertaa)

Yleinen keskustelu jaksoista
02.06.13 - 16:21
Poistin samalla nimellä olleen vanhan ketjun, joka oli puoliksi täynnä plussilla ja miinuksilla tehtyjä jaksoarvioita ja puoliksi niin vanhoja muita viestejä, ettei niitä enää kukaan olisi lukenut.

Tässä ketjussa voi siis käydä yleistä keskustelua jaksoista. Yksittäisiä jaksoja ja kausia käsittelevät viestit kuuluvat tänne.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #1 07.07.13 - 18:00
Jos tulkitsin Comic-Conin aikataulun oikein, niin Simpsonit nähdään siellä 20. heinäkuuta Suomen aikaa kello 22:45 ja loppuu 23:30, eli suomalaisten kannalta ihan hyvä kellon aika.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #2 19.07.13 - 19:22
Huomenna sitten saadaan tietoa 25. kaudesta. Luulen myös, että siellä ilmoitetaan Simpsoneiden jatkosta, koska nykyinen sopimus loppuu (oliko näin?) ensi kauteen ja Syksyllä 2014 on myös TS/FG crossover jakso, joten luultavasti Simpsonit jatkuu 25. kauden jälkeekin.

Luultavasti siellä Comic-Conissa ilmoitetaan 25. kauden alkamisajankohta ja myös tulevien jaksojen juonikuvioita. Toivottavasti ne MyPad ja takaumajaksot jätetään pois kokonaan. Tulevaisuusjakso olisi kiva.

Palaan asiaan joko täällä tai 25. esityskauden topicissa (jos semmonen avataan), kun Simpsoneiden Comic-Con osuus on loppu.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #3 19.07.13 - 19:45
Muistutan, että crossover on Family Guyn esityskaudella, joten periaatteessa Simpsonien loppuminen ei menoa haittaisi.

25 kauden jaksoista on itse asiassa jo tihkunut tietoa. Esim. avausjakso "The Man Who Came To Be Dinner" nähdään 29. syyskuuta. Myös jaksojen nimiä ja juonia on avattu hiukan.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #4 19.07.13 - 19:47
Muistutan, että crossover on Family Guyn esityskaudella, joten periaatteessa Simpsonien loppuminen ei menoa haittaisi.
En usko, että crossoveria tehtäisiin jos Simpsonit loppuisi ensi keväänä. Al Jean haluaa jatkaa Simpsoneita ja uskon, että näyttelijätkin haluaa.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #5 19.07.13 - 19:54
Palaan asiaan joko täällä tai 25. esityskauden topicissa (jos semmonen avataan), kun Simpsoneiden Comic-Con osuus on loppu.

Hyvä huomio, avasin 25. kaudelle oman topicin. Palaa siellä asiaan.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #6 02.09.13 - 23:07
Tässä kun katselin tämäniltaista jaksoa 21. kausi - 23. jakso. Niin mikäli minulla vielä  on järki tallella, niin tajusin että kun Moe on American Idolin tuomaristossa koko tuomariston järjestys muuttuu peilikuvaksi. Moe istui aluksi edestä katsottuna vasemmalla mutta oli yhtäkkiä oikealla puolella. Vaihto tapahtui siinä kun se yksi naistuomari rupesi tanssimaan...

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #7 03.09.13 - 15:52
Tässä kun katselin tämäniltaista jaksoa 21. kausi - 23. jakso. Niin mikäli minulla vielä  on järki tallella, niin tajusin että kun Moe on American Idolin tuomaristossa koko tuomariston järjestys muuttuu peilikuvaksi. Moe istui aluksi edestä katsottuna vasemmalla mutta oli yhtäkkiä oikealla puolella. Vaihto tapahtui siinä kun se yksi naistuomari rupesi tanssimaan...

http://simpsonit.org/keskustelupalsta/index.php/topic,838.0.html

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #8 04.09.13 - 15:32
Se on minusta ärsyttävää, kun nykyään suunnilleen joka jakson nimen suomennoksessa käytetään alkusointuja. Tulee sellainen tunne, etteivät suomentajat enää viitsi keksiä parempia nimiä, tai sitten he eivät vain enää osaa. Eikös tuo ongelma ole alkanut näkyä enemmän Luhtasen väistyttyä uuden suomentajan tieltä?

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #9 04.09.13 - 15:35
Se on minusta ärsyttävää, kun nykyään suunnilleen joka jakson nimen suomennoksessa käytetään alkusointuja. Tulee sellainen tunne, etteivät suomentajat enää viitsi keksiä parempia nimiä, tai sitten he eivät vain enää osaa. Eikös tuo ongelma ole alkanut näkyä enemmän Luhtasen väistyttyä uuden suomentajan tieltä?
Itse en ole laittanut merkille noita alkusointuja, mutta kyllä nuo nyt huomaa paremmin kun joku niistä mainitsee. Niin ja Luhtanen ei suomentanut jaksojen nimiä, ne nimet tulee kanavan toimest.a

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #10 06.10.13 - 09:29
Se on minusta ärsyttävää, kun nykyään suunnilleen joka jakson nimen suomennoksessa käytetään alkusointuja. Tulee sellainen tunne, etteivät suomentajat enää viitsi keksiä parempia nimiä, tai sitten he eivät vain enää osaa. Eikös tuo ongelma ole alkanut näkyä enemmän Luhtasen väistyttyä uuden suomentajan tieltä?
Itse en ole laittanut merkille noita alkusointuja, mutta kyllä nuo nyt huomaa paremmin kun joku niistä mainitsee. Niin ja Luhtanen ei suomentanut jaksojen nimiä, ne nimet tulee kanavan toimest.a

No kyllä on Subilla(ko) huono ja muka kekseliäs mielikuvitus!

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #11 10.10.13 - 14:07
Heitetääs tää viesti oikeaan aiheeseen..

Yks jakso, joka tulee mieleen missä b-juoni on päätarinaa parempi, on yllätysyllätys Lisa-jakso Lard of the Dance kymppikaudelta. Homerin ja Bartin rasvaseikkailut on hauskoja, ja kohtaus, jossa Willie yllättää heidät varastamasta koulun rasvavaroja, on mielestäni yksi hauskimpia kohtia sarjassa.
Ehdit vastata sen mikä oli minullakin mielessäni.

Lisa-jaksoista on helppo tehdä generaattori.. (nämä tuli mieleen pikaisena aivopieruna parista jaksosta) :

- Lisa huomaa että kisassa tapahtuu vilppiä / Lisan uusi luokkalainen saa suosiota enemmän kuin itse Lisa
- Lisa suuttuu ja pohtii mitä tekisi, paljastaisiko vilpin vai ei / miten saisi suosion takaisin
- Jakson lopussa Lisa yllätys yllätys on oikeassa/kaikkien suosiossa. Hoh hoijaa. Simpsonit alkaa mennä Kaunareiden ja Salkkareitten puolelle juonissa.. melko hyvin ennalta-arvattavissa nykyjaksojen juonien loppu :D

Ja vrt vanhoja jaksoja.. (muistaakseni oon ennenkin sanonut)
Ennen Lisa oli hahmo joka vastusti kaikkea muodikasta ja sellaista joka on in.. Nykyään hän on ekana käyttämässä kaikkea Applen tuotteita yms.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #12 10.10.13 - 19:14
Ja vrt vanhoja jaksoja.. (muistaakseni oon ennenkin sanonut)
Ennen Lisa oli hahmo joka vastusti kaikkea muodikasta ja sellaista joka on in.. Nykyään hän on ekana käyttämässä kaikkea Applen tuotteita yms.

Minusta tuo olisi jokseenkin ristiriitaista. Todellisuudessa se merkitsisi ehkä sitä, että ensin joku henkilö ei kulkisi valtavirran mukana ja vastustaisi kaikkea muodissa olevaa, ja vuosi myöhemmin tämä sama henkilö kyllästyisi tuollaisiin menetelmiin ja alkaisi kulkea sen saman massan mukana. Mutta tämäkin oli vain minun teoriani.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #13 15.10.13 - 11:43
Ja vrt vanhoja jaksoja.. (muistaakseni oon ennenkin sanonut)
Ennen Lisa oli hahmo joka vastusti kaikkea muodikasta ja sellaista joka on in.. Nykyään hän on ekana käyttämässä kaikkea Applen tuotteita yms.

Minusta tuo olisi jokseenkin ristiriitaista. Todellisuudessa se merkitsisi ehkä sitä, että ensin joku henkilö ei kulkisi valtavirran mukana ja vastustaisi kaikkea muodissa olevaa, ja vuosi myöhemmin tämä sama henkilö kyllästyisi tuollaisiin menetelmiin ja alkaisi kulkea sen saman massan mukana. Mutta tämäkin oli vain minun teoriani.
Meinasin siis sitä että ainakin omasta mielestäni tekijät ovat tehneet Lisasta lievähkön takinkääntäjän. Aatteet kääntyneet aivan päinvastaisiksi.

Vs: Yleinen keskustelu jaksoista
Vastaus #14 16.12.13 - 16:51
Sub-kanava onnistuu ensi sunnuntaina jälleen skippaamaan toisen osan Kuka ampui johtajan -tuplajaksosta. Moneskohan kerta?