Simpsonit > Muu Simpsonit-aiheinen

Oletko oppinut jotain Simpsoneista?

(1/335) > >>

Monorail:
Niin, otsikkohan sen sanoo. Tässä lähiaikoina olen törmännyt johonkin tiettyyn asiaan - vaikkapa sanaan tai johonkin julkisuuden henkilöön - ja olen miettinyt, että mistä ihmeestä tuonkin tiedän - ja, kun tarkemmin mietin, tuo kaverihan oli vierasäänenä Simpsoneissa, ja tuo sana on esiintynyt Simpsoneissa.

Koska kyseessä on pitkään jatkunut sarja, jossa on paljon vaikutteita kulttuurista sun muusta, ja aivan kuten Mikko totesi radiossa, sarjassa käsitellään usein arkipäiväisiä ongelmia, niin voi olla että olet oppinut sarjasta paljonkin.

Olen itse oppinut paljon englannin kieltä sarjasta, sekä paljon amerikkalaisesta kulttuurista. Ja tuota nippelitietoa on kertynyt Simpsoneita katselemalla joistain asiasta.

Kiinnostaa tietää, mitä muut ovat oppineet sarjan kautta, vai ovatko mitään?

Finnish Simpson:
Englannin kieli pääasiassa..
Sitten kait jotenkin opin valehtelemaan (en muista olenko varsinaisesti valehtelua harrastanut ennen Simpsonien katselua, jotain olen kummiskin tainnut oppia ja nekin huonosti)..
Sitten nuo muutkin mitä Monorail kertoivat, nippelitietoa kulttuurista jne jne.

Ja tietty sen olen oppinut Simpsoneista että yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
(Pitää paikkansa)

Monorail:

--- Lainaus käyttäjältä: Finnish Simpson link=topic=1015.msg19165#msg19165 ---Sitten kait jotenkin opin valehtelemaan (en muista olenko varsinaisesti valehtelua harrastanut ennen Simpsonien katselua, jotain olen kummiskin tainnut oppia ja nekin huonosti)..

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on muuten hyvä huomio, Simpsoneissa harrastetaan usein valehtelua, huijausta, narrausta, petkutusta, sekä muita valehtelun synonyymejä.

Bart ja Homer lienevät ne useimmin valehtelevat, mutta onhan Marge ja Lisakin tuota harrastanut. Valehtelu ei minun mielestä edes ole paha asia tietyissä tilanteissa, kyllähän jokainen sitä tekee melkeimpä päivittäin, jos nyt esimerkkinä saavut myöhässä jonnekkin niin selityksiä on monia millä luikerrella pois tilanteesta.

Kyllähän Simpsoneista kieltämättä valehtelun jaloon taitoon saa lisävirikkeitä. Mutta muistakaahan Homerin opetus: Valehteluun tarvitaan kaksi, yksi valehtelemaan ja toinen kuuntelemaan.

Jarpeez:
Olen oppinut paljon Simpsoneista.
Olen oppinut Jenkki kulttuuria ja myös tuntemaan 90-luvun tähtiä.
Dr. Homer Simpson on ilmaissut sarjassa monia viisauksia ja ikuisia kysymyksiä, kuten "Kalkkuna on ainoa ihmistä viisaampi eläin." ja "Pystyykö Jeesus lämmittämään burriton niin kuumaksi, ettei itse pysty syömään sitä?".

Mr. X:
Loistava Englannin kielen taito on yksi oleellinen asia, jonka oppimista Simpsonit on helpottanut huomattavasti. Koska Simpsoneita voi katsoa sekä lapsi että aikuinen, on sitä tullut itse seurattua ihan pienestä tenavasta lähtien tähän päivään saakka, ja matkan varrella on tullut opittua vaikka mitä.

Olen myös aina ollut ns. "luokan klovni", ja tämän asenteen olen varmasti osittain omaksunut Bartin hahmolta. Simpsonien huumorilla on ihan yleisestikkin ollut suuri vaikutus huumorintajuni kehittyessä. On sitä koomikon uraakin ajateltu. ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta